Jump to content

Προσχέδιο Νόμου Υπουργείου Υγείας για τις ιατρικές ειδικότητες


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους....΄

Κάνω ήδη μέρος Ενιαίας ειδικότητας σε νοσοκομείο της επαρχίας.

Ξέρετε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση με τις εξετάσεις? Προσπάθησα να καταλάβω αλλά δεν έβγαλα άκρη. Όποιος συνάδελφος έχει καμία ιδέα ας με βοηθήσει.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Καλησπέρα σε όλους....΄

Κάνω ήδη μέρος Ενιαίας ειδικότητας σε νοσοκομείο της επαρχίας.

Ξέρετε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση με τις εξετάσεις? Προσπάθησα να καταλάβω αλλά δεν έβγαλα άκρη. Όποιος συνάδελφος έχει καμία ιδέα ας με βοηθήσει.

μαλλον θα δωσεις εξετασεις για ειδικο κομματι.αλλα θα ξερεις σιγουρα στο τελος σεπτεβρη που θα ανακοινωσει τισ διευκρινησεισ επισημως ο λοβερδος

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλησπέρα σε όλους....΄

Κάνω ήδη μέρος Ενιαίας ειδικότητας σε νοσοκομείο της επαρχίας.

Ξέρετε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση με τις εξετάσεις? Προσπάθησα να καταλάβω αλλά δεν έβγαλα άκρη. Όποιος συνάδελφος έχει καμία ιδέα ας με βοηθήσει.

θα υπαρχει βεβαια και κατι σαν μεταβατικη περιοδος με βαση τη λιστα,,,, τωρα αναλογα τι αναμονη εχεις για το ειδικο κομματι τοτε θα δουμε αν θα δωσεις εξετασεις με βαση το τι θα λεει και το νομοσχεδιο....

ΑΝ ΛΑΒΟΥΜΕ υποψιν το τι ελεγε το προσχεδιο τοτε θα εχεις δικαιωμα και να περιμενεις αλλα και να δωσεις εξετασεις αμα το θες....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

θα υπαρχει βεβαια και κατι σαν μεταβατικη περιοδος με βαση τη λιστα,,,, τωρα αναλογα τι αναμονη εχεις για το ειδικο κομματι τοτε θα δουμε αν θα δωσεις εξετασεις με βαση το τι θα λεει και το νομοσχεδιο....

ΑΝ ΛΑΒΟΥΜΕ υποψιν το τι ελεγε το προσχεδιο τοτε θα εχεις δικαιωμα και να περιμενεις αλλα και να δωσεις εξετασεις αμα το θες....

Η αναμονή μου είναι γύρω στον 1,5 χρόνο και είμαι 5ος στην αναμονή από τις 13 θέσεις για ειδικότητα που δίνει το συγκεκριμένο νοσοκομείο. Κάτι άφησε έλεγε το προσχέδιο ότι θα υπάρχει κάποια μοριοδότηση ,τώρα πόσο και αν θα υπάρχει κανεις δεν ξέρει.

Όλα είναι τόσο ασαφή....να δούμε τι θα γίνει για τον καθένα μας.

Ευχαριστώ!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

θα υπαρχει βεβαια και κατι σαν μεταβατικη περιοδος με βαση τη λιστα,,,, τωρα αναλογα τι αναμονη εχεις για το ειδικο κομματι τοτε θα δουμε αν θα δωσεις εξετασεις με βαση το τι θα λεει και το νομοσχεδιο....

ΑΝ ΛΑΒΟΥΜΕ υποψιν το τι ελεγε το προσχεδιο τοτε θα εχεις δικαιωμα και να περιμενεις αλλα και να δωσεις εξετασεις αμα το θες....

Η αναμονή μου είναι γύρω στον 1,5 χρόνο και είμαι 5ος στην αναμονή από τις 13 θέσεις για ειδικότητα που δίνει το συγκεκριμένο νοσοκομείο. Κάτι άφησε έλεγε το προσχέδιο ότι θα υπάρχει κάποια μοριοδότηση ,τώρα πόσο και αν θα υπάρχει κανεις δεν ξέρει.

Όλα είναι τόσο ασαφή....να δούμε τι θα γίνει για τον καθένα μας.

Ευχαριστώ!

μοριοδοτηση θα υπαρχει αν επιλεξεις να δωσεις εξετασεις.... με λιστα απλα θα περιμενεις περισσοτερο για να μπεις.....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

θα υπαρχει βεβαια και κατι σαν μεταβατικη περιοδος με βαση τη λιστα,,,, τωρα αναλογα τι αναμονη εχεις για το ειδικο κομματι τοτε θα δουμε αν θα δωσεις εξετασεις με βαση το τι θα λεει και το νομοσχεδιο....

ΑΝ ΛΑΒΟΥΜΕ υποψιν το τι ελεγε το προσχεδιο τοτε θα εχεις δικαιωμα και να περιμενεις αλλα και να δωσεις εξετασεις αμα το θες....

Η αναμονή μου είναι γύρω στον 1,5 χρόνο και είμαι 5ος στην αναμονή από τις 13 θέσεις για ειδικότητα που δίνει το συγκεκριμένο νοσοκομείο. Κάτι άφησε έλεγε το προσχέδιο ότι θα υπάρχει κάποια μοριοδότηση ,τώρα πόσο και αν θα υπάρχει κανεις δεν ξέρει.

Όλα είναι τόσο ασαφή....να δούμε τι θα γίνει για τον καθένα μας.

Ευχαριστώ!

μοριοδοτηση θα υπαρχει αν επιλεξεις να δωσεις εξετασεις.... με λιστα απλα θα περιμενεις περισσοτερο για να μπεις.....

Παιδιά μην ξεχνάτε ότι το προσχέδιο προβλέπει να δημιουργηθούν ΕΚ στα οποία θα ανήκουν αρκετές ΕΜ. Αυτό σημαίνει ότι σε μια υγειονομική περιφέρεια μπορεί να συγχωνευτούν οι λίστες από αρκετά νοσοκομεία και να δημιουργηθεί μια νέα λίστα. Επίσης οι θέσεις θα μειωθούν περίπου κατά 30%!! Άρα αν πχ ενταχθούν 5 νοσοκομεία σε μια ΕΚ που δίνουν 10 θέσεις το καθένα μπορεί να προκύψει μια νέα λίστα από αυτά τα πέντε και οι τελικές θέσεις να μην είναι 50 αλλά 30-35 λόγω υπερπληθώρας ιατρών. Έτσι θα πρέπει να δώσουν εξετάσεις πολύ περισσότεροι από όσους νομίζουμε (μην ξεχνάμε και ότι από την 10η θέση και πάνω δίνονται 4 θέσεις με εξετάσεις και 1 με λίστα). Γιαυτό μην υπολογίζετε σε ποια θέση είστε στην υπάρχουσα λίστα, οι λίστες θα συγχωνευθούν...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Πράγματι υπάρχει ο κίνδυνος ώστε πολλοί να μείνουν εκτός ειδικότητας δια παντός, και αυτό είναι πραγματικό πρόβλημα, όταν μάλιστα η όλη αλλαγή γίνεται εντελώς απροειδοποίητα. Αμφιβάλλω αν υπήρχε στις θέσεις του ΠΑΣΟΚ πριν τις εκλογές. Και ως εκ τούτου είναι λογικό να απαιτήσουμε τη μέριμνα για τα χρόνια αναμονής ή την επιβολή εξετάσεων όσο το δυνατόν αργότερα, ώστε να αφορά άτομα που θα έχουν χρόνο να προγραμματίσουν έγκαιρα με βάση αυτό το δεδομένο.

Το ΠΑΣΟΚ με την τελευταία εκλογή του, ανακεφαλαίωσε οριστικά και ενσάρκωσε ολόκληρο το πνεύμα της μεταπολίτευσης που καλλιέργησε το ίδιο. Δηλαδή τον κοτζαμπασισμό, την άσκηση της εξουσίας κατά το δοκούν και χωρίς καμιά συμμόρφωση στους θεσμούς, χωρίς καμιά λογοδοσία. Αυτό που θα πρέπει να διαφυλάξουμε είναι ότι με την τελευταία αυτή πράξη της μεταπολίτευσης δε θα ανοίξει μια νεοπασοκική φάση της μιζέριας και της απόλυτης δύναμης της εξουσίας.

Το νέο νομοσχέδιο θα πρέπει να είναι απλό, άμεσα κατανοητό, χωρίς παραθυράκια και 50.000 υποπεριπτώσεις και κυρίως να εξασφαλίζει την εργασιακή ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ όλων. Ούτε ο ειδικευόμενος, ούτε ο ειδικός ούτε κανένας να μην είναι έρμαιο μιας κεντρικής εξουσίας. Ναι στην αξιολόγηση ανθρώπων, που ως τώρα είχαν βουλιάξει στην Ελλάδα της Πασοκικής ασυδοσίας, αλλά όχι στη μετατροπή τους σε σκλάβους ενός συστήματος. Δε θα πρέπει να επιτρέψουμε να γίνουν οι γιατροί (και οι άλλοι εργαζόμενοι) γρανάζια, σκλάβοι ενός συστήματος με το πρόσχημα της δήθεν οικονομικής και λειτουργικής του τελειοποίησης.

Η αξία του πτυχίου και του τίτλου της ειδικότητας κατοχυρώνεται από τη δυσκολία απόκτησής τους. ΠΑΝΤΑ. Ούτε το επίπεδο σπουδών, ούτε το κύρος του Παν/μιου κατοχυρώνουν την αξία. Μόνο η δυσκολία πρόσβασης σε αυτό και απόκτησής του. Αλλιώς δεν είναι παρά ένα κουρελόχαρτο. Η δυσχέρεια απόκτησης του πτυχίου (λόγω Πανελληνιών και όχι λόγω απαιτήσεων των Ελληνικών Παν/μιων!!!) κάνει πολλούς από εμάς των εξ ελλαδικών Παν/μίων, να αντιδρούμε στους παλιννοστούντες συναδέρφους (που πολλές φορές επανέρχονται, όντως, με εντελώς ελλειμματικές σπουδές), οι οποίοι υπερπηδώντας τον θεσμό των Πανελληνίων, ακυρώνουν την αξία των δικών μας πτυχίων, γιατί ακυρώνουν τη λειτουργία που τους δίνει αξία.

Έτσι, με τον ίδιο τρόπο, οι εξετάσεις για ειδικότητα δεν εγγυώνται οπωσδήποτε βελτίωση του συστήματος. Ούτε αναβάθμιση της αξία του τίτλου, καθώς ξανά, πολύ μπορούν να αποκτούν τον τίτλο στο εξωτερικό και να επανέρχονται πίσω. Ο μόνος τρόπος για την ουσιαστική αναβάθμιση της αξίας του τίτλου είναι η εξέταση για την άδεια άσκησης του επαγγέλματος, έτσι ώστε να μη κατακλύζεται η αγορά από ειδικευμένους ιατρούς από κάθε σημείο του πλανήτη, ανεξέλεγκτα.

Επί της ουσίας, η βελτίωση της εκπαίδευσης και της απόδοσης μπορεί να γίνει με αξιολόγηση ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ των εκπαιδευτών και κατά δεύτερον με τη συνεχή αξιολόγηση των εκπαιδευομένων από τους εκπαιδευτές τους. Δεν είναι οι Πανελλήνιες που εξασφαλίζουν την μετέπειτα πορεία των φοιτητών, ούτε οι εξετάσεις για την ειδικότητα που θα βελτιώσουν τη λειτουργία των νοσοκομείων. Αξιολόγηση των εκπαιδευτών για το επίπεδο γνώσεων και ενημέρωσης που διαθέτουν (άρα έλεγχος και επιμόρφωση των γιατρών του ΕΣΥ και των Παν/μιων για την άσκηση του εκπαιδευτικού τους ρόλου) και επιλογή των ειδικευομένων μέσα από την πραγματική τους απόδοση και το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για την κλινική και τον κλάδο τους. Με άλλα λόγια, εύκολη πρόσβαση στην ειδικότητα, αλλά πραγματικά δύσκολη ολοκλήρωσή της. Οι τύπου πανελλήνιες εξετάσεις, είναι το ίδιο δύσκαμπτη και πεπαλαιωμένη, μη αξιοκρατική και μη ανταγωνιστική μέθοδος επιλογής, όπως και η λίστα. Θα πρέπει να βρούμε τρόπο, ώστε να δίνεται σε όλους μας η δυνατότητα έναρξης της ειδικότητας και ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ η επιλογή των αξιολογότερων.

Άρα σε πρώτη φάση απαιτούμε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΜΑΣ. Άτομα που δεν διαθέτουν τις γνώσεις ή την ενημέρωση, ή άτομα που έχουν κάνει τις κλινικές τους ιδιωτικά ιατρεία, θα πρέπει να φύγουν από το ΕΣΥ και τα παν/μια για την βελτίωση της απόδοσής τους.

ΕΥΚΟΛΗ-ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ Ή ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗΣ που θα ισχύουν καθ' όλη την πορεία του.

Τέλος, αμφίδρομη αξιολόγηση εκπαιδευτών-εκπαιδευομένων. Αδιάφοροι και από τις δύο πλευρές θα πρέπει να συμμορφώνονται ή να απομακρύνονται.

Αυτούς τους τρεις άξονες προτείνω γύρω από τους οποίους αξίζει να οργανωθούμε.

(Και φυσικά τον μεγάλο άξονα της αποτίναξης της χούντας του ΠΑΣΟΚ και των επικυριάρχων του, που έχουν κάνει τη χώρα προτεκτοράτο, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα).

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ρητορική ερώτηση: Ο Δον Λοβ όπως αναφέρει στην συνέντευξή του στο Mega θα αλλάξει τον τρόπο έναρξης ειδικότητας τον Σεπτέμβρη αφού πρώτα συνομιλήσει με τις ιατρικές σχολές.

Από 1 Σεπτέμβρη καταργούνται τα τμήματα των σχολών όπως τα ξέρουμε και οι πρόεδροί τους, βάση του νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια, το οποίο θα ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα.

Με ποιους θα συνομιλήσει τότε για να πάρει τις αποφάσεις για το μέλλον μας αφού δεν θα υπάρχουν πρόεδροι στις ιατρικές σχολές της χώρας?

Μήπως γι'αυτό δεν το προχώρησε καλοκαίρι και περίμενε την διάλυση των πανεπιστημίων, για να έχει ελεύθερο το πεδίο και κανέναν αντίλογο από Σεπτέμβρη?

Φυσικά με όποιον και να συνομιλήσει δεν πρόκειται να λάβει υπόψιν του καμία γνώμη μια και όπως παραδέχεται έχει έτοιμη την εισήγηση του ΚΕΣΥ (ένα copy paste αυτής του 2004 για να μην κουράζονται να γράφουν καινούρια).

Η "τελειότητα" του προσχεδίου και η ηλιθιότητα και επικινδυνότητα του Υπουργείου αρκούν για μας βγάλουν από τις πολυετείς αναμονές.

Κρίση μεγαλείου για άλλη μία φορά!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η αξία του πτυχίου και του τίτλου της ειδικότητας κατοχυρώνεται από τη δυσκολία απόκτησής τους. ΠΑΝΤΑ. Ούτε το επίπεδο σπουδών, ούτε το κύρος του Παν/μιου κατοχυρώνουν την αξία. Μόνο η δυσκολία πρόσβασης σε αυτό και απόκτησής του. Αλλιώς δεν είναι παρά ένα κουρελόχαρτο. Η δυσχέρεια απόκτησης του πτυχίου (λόγω Πανελληνιών και όχι λόγω απαιτήσεων των Ελληνικών Παν/μιων!!!) κάνει πολλούς από εμάς των εξ ελλαδικών Παν/μίων, να αντιδρούμε στους παλιννοστούντες συναδέρφους (που πολλές φορές επανέρχονται, όντως, με εντελώς ελλειμματικές σπουδές), οι οποίοι υπερπηδώντας τον θεσμό των Πανελληνίων, ακυρώνουν την αξία των δικών μας πτυχίων, γιατί ακυρώνουν τη λειτουργία που τους δίνει αξία.

Έτσι, με τον ίδιο τρόπο, οι εξετάσεις για ειδικότητα δεν εγγυώνται οπωσδήποτε βελτίωση του συστήματος. Ούτε αναβάθμιση της αξία του τίτλου, καθώς ξανά, πολύ μπορούν να αποκτούν τον τίτλο στο εξωτερικό και να επανέρχονται πίσω. Ο μόνος τρόπος για την ουσιαστική αναβάθμιση της αξίας του τίτλου είναι η εξέταση για την άδεια άσκησης του επαγγέλματος, έτσι ώστε να μη κατακλύζεται η αγορά από ειδικευμένους ιατρούς από κάθε σημείο του πλανήτη, ανεξέλεγκτα.

Επειδή στα υπόλοιπα που γράφεις τυχαίνει να συμφωνώ, θα μπορούσες ίσως να μου εξηγήσεις το σκεπτικό με το οποίο σε μπουρδέλα ΑΕΙ και μπουρδέλο ΕΣΥ οι εισαγωγικές εξετάσεις αποτελούν πανάκεια στην 1η περίπτωση ενώ (θα) είναι εντελώς άχρηστες στην 2η. Όπως το θέτεις μοιάζει αντιφατικό.

Αλήθεια γιατί κανείς δεν μπορεί να προτείνει να μοριοδοτούνται πχ μόνο τα άτομα που έχουν περάσει μέσω πανελληνίων. Σε αυτό λογικά θα ήταν όλοι σύμφωνοι, το κράτος θα διασφάλιζε τους πραγματικά άξιους σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια επιλογής και για τους υπόλοιπους που μπήκαν είτε απ΄το παράθυρο (μεταγραφές) είτε με πτυχία της αλλοδαπής θα άφηνε την δυνατότητα εισαγωγικών εξετάσεων κατά τα πρότυπα των πανελληνίων once again.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αλήθεια γιατί κανείς δεν μπορεί να προτείνει να μοριοδοτούνται πχ μόνο τα άτομα που έχουν περάσει μέσω πανελληνίων. Σε αυτό λογικά θα ήταν όλοι σύμφωνοι, το κράτος θα διασφάλιζε τους πραγματικά άξιους σύμφωνα με τα δικά του κριτήρια επιλογής και για τους υπόλοιπους που μπήκαν είτε απ΄το παράθυρο (μεταγραφές) είτε με πτυχία της αλλοδαπής θα άφηνε την δυνατότητα εισαγωγικών εξετάσεων κατά τα πρότυπα των πανελληνίων once again.

?! Είσαι παράδειγμα πάντως αυτού που λέει ο neuromancer σε σχέση με το "ο καθένας υποστηρίζει ό,τι τον συμφέρει με αμφίβολα επιχειρήματα"

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αυτό που λέω είναι ότι την αξία του οποιουδήποτε τίτλου, δεν την καθορίζει η αξία των σπουδών, αλλά η δυσκολία απόκτησης. Για αυτό οι Πανελλήνιες (επειδή περιορίζουν την πρόσβαση) δίνουν αξία στα πτυχία, ενώ η παράκαμψή τους ακυρώνει την αξία τους. Αυτή είναι η πραγματική αιτία της έριδας αλλοδαπών και ιθαγενών ιατρών. Ο πληθωρισμός των πτυχίων που εισάγονται από την αλλοδαπή, μειώνει έως και ακυρώνει την αξία των εντόπιων πτυχίων, που δεν οφείλεται απαραίτητα στις ανώτερες εντόπιες σπουδές, αλλά στο φραγμό για την είσοδο σε αυτές.

Άρα, το επιχείρημα ότι οι εξετάσεις θα βελτιώσουν την εκπαίδευση είναι εντελώς αβάσιμο. Το μόνο που θα επιφέρουν προσωρινά είναι η άνοδος της αξίας του τίτλου, λόγω περιορισμένης πρόσβασης σε αυτό. Όμως, όπως και με τις Πανελλήνιες, οι τίτλοι θα αποκτώνται στο εξωτερικό και θα εισάγονται ξανά απέξω, δημιουργώντας το ίδιο πρόβλημα, όπως και με το πτυχίο.

Η μόνη λύση για την πραγματική αναβάθμιση της αξίας των τίτλων είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτών και οι εξετάσεις ή οποια άλλη μέθοδος αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της λήψης ειδικότητας, όπως και οι εξετάσεις για την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος στην Ελλάδα

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Αυτό που λέω είναι ότι την αξία του οποιουδήποτε τίτλου, δεν την καθορίζει η αξία των σπουδών, αλλά η δυσκολία απόκτησης. Για αυτό οι Πανελλήνιες (επειδή περιορίζουν την πρόσβαση) δίνουν αξία στα πτυχία, ενώ η παράκαμψή τους ακυρώνει την αξία τους. Αυτή είναι η πραγματική αιτία της έριδας αλλοδαπών και ιθαγενών ιατρών. Ο πληθωρισμός των πτυχίων που εισάγονται από την αλλοδαπή, μειώνει έως και ακυρώνει την αξία των εντόπιων πτυχίων, που δεν οφείλεται απαραίτητα στις ανώτερες εντόπιες σπουδές, αλλά στο φραγμό για την είσοδο σε αυτές.

Άρα, το επιχείρημα ότι οι εξετάσεις θα βελτιώσουν την εκπαίδευση είναι εντελώς αβάσιμο. Το μόνο που θα επιφέρουν προσωρινά είναι η άνοδος της αξίας του τίτλου, λόγω περιορισμένης πρόσβασης σε αυτό. Όμως, όπως και με τις Πανελλήνιες, οι τίτλοι θα αποκτώνται στο εξωτερικό και θα εισάγονται ξανά απέξω, δημιουργώντας το ίδιο πρόβλημα, όπως και με το πτυχίο.

Η μόνη λύση για την πραγματική αναβάθμιση της αξίας των τίτλων είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτών και οι εξετάσεις ή οποια άλλη μέθοδος αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της λήψης ειδικότητας, όπως και οι εξετάσεις για την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος στην Ελλάδα

Μισό λεπτό, μισό λεπτό. Ποιος είναι ο στόχος (κατά τη γνώμη σου πάντα): η άνοδος της αξίας του τίτλου (στην αγορά εργασίας) ή η πραγματική του αξία (συνάρτηση, σύμφωνα με όσα λες τόσο της δυσκολίας πρόσβασης όσο και της διαδικασίας απόκτησης);

Με άλλα λόγια, και για να μην φάσκουμε και αντιφάσκουμε: αν, όπως θα έπρεπε, μας ενδιέφεραν και τα δύο, τότε θα έπρεπε να απαιτούμε τις εξετάσεις πρόσβασης στην ειδικότητα συν τις εξετάσεις για απόκτηση άδειας άσκησης συν δύσκολες προπτυχιακές συν άγρια αξιολόγηση κατά τη διάρκεια της ειδίκευσης, εκτός φυσικά απ΄τις πανελλήνιες. Κάτι που στο σύνολό του δεν γνωρίζω αν εφαρμόζεται σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα σήμερα (ίσως ΗΠΑ;) και που, γνωρίζοντας τις αδυναμίες του ελληνικού ''κράτους'' δεν περιμένει κανένας σοβαρός άνθρωπος να εφαρμοστεί εδώ και σύντομα. Άρα και πάλι, το πιο κοντινό φίλτρο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σύντομα θα ήταν εξετάσεις στο πρότυπο των πανελληνίων και η ελπίδα όλων θα ήταν να ακολουθήσει η αναβάθμιση του όλου συστήματος ΠΡΟ και ΜΕΤΑ πτυχιακών σπουδών σε ορίζοντα δεκαετίας.

Ας σημειωθεί όμως ότι, σε κάθε περίπτωση, τίποτα δεν μπορεί να γίνει ως προς τα άτομα που αποκτούν τίτλο (πτυχίο/ άδεια άσκησης/ ειδικότητα) στο εξωτερικό και αναγνωρίζονται αυτόματα εδώ. Άρα η όλη πολεμική που καλλιεργείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια μάλλον γίνεται τώρα πια προφανές ότι δεν οδήγησε πουθενά γιατί απλά δεν μπορεί να οδηγήσει πουθενά όσο ισχύουν πολλά μέτρα και διάφορα σταθμά από όλους για όλους.

Διόρθωσέ με αλλά νομίζω πως όλοι συμφωνούν με την ύπαρξη των πανελληνίων ενώ πολλοί διαφωνούν με τη θέσπιση ανάλογων εξετάσεων για την έναρξη ειδικότητας. Πού οδηγεί αυτό; Δε μπορείς να εμποδίσεις τον κόσμο να σπουδάσει στο εξωτερικό και να επιστρέψει, δεν θέλεις να μοριοδοτήσεις τους ανθρώπους που έκρινες σε ποιότητα και αριθμό ότι χρειάζεσαι και δεν δέχεσαι καμιά αξιολόγηση πλην των εκπαιδευτών. Το βρίσκω μή ρεαλιστικό και μή εφαρμόσιμο προσωπικά.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Η πραγματική αξία του τίτλου είναι συνάρτηση της διαδικασίας απόκτησης και όχι του τρόπου εισαγωγής. Ο τρόπος εισαγωγής (ο περιορισμός της πρόσβασης) αυξάνει την αξία του στην αγορά εργασίας. Μπορεί να έχεις άθλιους γιατρούς, αλλά αν έχεις μόνο αυτούς θα τους ακριβοπληρώσεις, ενώ μπορεί να έχεις αστέρια, αλλά αν έχει βρωμίσει ο τόπος από αυτούς δεν θα χουν καμιά αξία...

Προσωπικά, αν με ρωτάς, είμαι κατά των Πανελληνίων, όπως και κατά των εξετάσεων. Το μόνο που επιφέρουν είναι ο περιορισμός της πρόσβασης με κριτήρια δύσκαμπτα και μη αντικειμενικά, ενώ το θεωρητικό πλεονέκτημα (η άνοδος της αξίας του πτυχίου στην αγορά εργασίας) καταργείται λόγω της παράκαμψής τους με την κατακλυσμιαία εισαγωγή αλλοδαπών πτυχίων.

Οι εξετάσεις, το μόνο που θα επιφέρουν τελικά, έστω και αν γίνουν αντικειμενικές, θα είναι πως απλώς θα εμποδίσουν κόσμο που δεν μπορεί να περάσει ένα δεύτερο στάδιο σκληρότερων πανελληνίων (φροντιστήρια, μη εργασία λόγω πλήρους απασχόλησης στην προετοιμασία των εξετάσεων) να ειδικευτεί και αξιολογότατα άτομα είτε θα στραφούν σε άλλα επαγγέλματα είτε θα φύγουν στο εξωτερικό, αρνούμενοι να αναλώσουν χρόνο και χρήμα σε φροντιστήρια βιοχημείας και ανατομίας για να διεκδικήσουν μια θέση στο μη αναμορφωμένο εκπαιδευτικά ΕΣΥ, όπου θα εργάζονται ως δούλοι, ενώ τελειώνοντας την ειδικότητα, η αγορά θα είναι ξανά πλημμυρισμένοι από τα άτομα που αποφάσισαν να τελειώσουν ειδικότητα έξω.

Για μένα, εφόσον οι εξετάσεις δεν μπορούν πρακτικά να εγγυηθούν την αξία του πτυχίου στην αγορά (λόγω περιορισμού στην πρόσβαση σε αυτό) πρέπει να καταργηθούν (πανελλήνιες και ειδικότητας). Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ελεύθερης εισόδου στην ειδικότητα (ή τα Παν/μια) και επιλογής των αξιοτέρων (από αξιολογημένους δασκάλους). Η εισαγωγή να είναι ελεύθερη εξετάσεων, η παραμονή όμως πραγματική πρόκληση.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ένας απλός τρόπος με άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας του ΕΣΥ, θα ήταν η εισαγωγή με λίστα ως έχει και η θέσπιση ετησίων εξετάσεων των ειδικευομένων.

Σε αυτές θα απαιτείται έναν μίνιμουμ (αλλά όχι ευτελές) όριο γνώσεων και δεξιοτήτων για το χρόνο της ειδίκευσής τους. Η απόδοση να μην είναι μόνο αρνητική, αλλά και θετική. Αριστεύοντες να ανταμείβονται με επίδομα αριστείας σημαντικό, ενώ άτομα με οριακές επιδόσεις να γνωρίζουν μειώσεις στους μισθούς τους. Τέλος, άτομα που αποτυγχάνουν να απομακρύνονται από την ειδικότητα και να προχωράει η λίστα στον επόμενο.

Κλινικές που σημειώνουν χαμηλή απόδοση θα τιμωρούνται με μειώσεις στους μισθούς των ειδικών, ενώ κλινικές με αριστεία να ανταμείβονται μισθολογικά. Τέλος, ως δικλείδα ασφαλείας, κλινικές με μεγάλο βαθμό αποτυχίας να επαναξιολογούνται ιδιαιτέρως (καθώς μπορεί το πρόβλημα να μην είναι στους ειδικευομένους, αλλά στο επίπεδο της εκπαίδευσης).

Πόσο γρήγορα θα έχει κάτι τέτοιο αντίκτυπο στην βελτίωση της ποιότητας λέτε;;;; (Αρκεί οι εξετάσεις να μην ευτελιστούν σε τυπική διαδικασία...)

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Ένας απλός τρόπος με άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας του ΕΣΥ, θα ήταν η εισαγωγή με λίστα ως έχει και η θέσπιση ετησίων εξετάσεων των ειδικευομένων.

Πόσο γρήγορα θα έχει κάτι τέτοιο αντίκτυπο στην βελτίωση της ποιότητας λέτε;;;; (Αρκεί οι εξετάσεις να μην ευτελιστούν σε τυπική διαδικασία...)

Περίμενε να δεις πόσοι θα δέχονταν κάτι τέτοιο, ακόμα και σαν πρόταση.

Και, μεταξύ μας, το ΕΣΥ έχει βαρέσει κανόνι. Το μέχρι πότε θα έχουν να πληρώνουν μισθούς είναι ένα θέμα. Πιστεύεις στ΄αλήθεια ότι είναι το βασικό τους μέλημα να βελτιώσουν κάτι; Ή να κλείσουν ότι προλάβουν;

Φοβάμαι πως ακόμα κι αν όλοι συμφωνούσαμε στο τι θα θέλαμε - πράγμα απίθανο- είναι λίγο αργά. Αλλά ευτυχώς δε συμφωνούμε και έτσι θα έχουμε τουλάχιστο έναν κοινό εχθρό να μας κάνει για λίγο να νοιώσουμε ότι αγωνιζόμαστε.

Περαστικά μας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Φιλε μου, νευρομαστερ, συμφωνω απολυτα με το τελευταιο σου ποστ.

Εισαι σκεφτομενο ατομο (κατα τη γνωμη μου) και γιαυτο εισαι υπερ των εξετασεων οπως και η (κυριως σιωπηλη) πλειοψηφια.

Διαφοροποιεισαι απλα στο οτι οι εξετασεις πρεπει να γινουν ενα χρονο μετα, στον πρωτο χρονο της ειδικοτητας δηλαδη.

Ισως ειναι καλυτερο να γινουν πριν την εισαγωγη θα ελεγα εγω, ωστε να υπαρχει νωριτερα ο προσανατολισμος προς την ειδικοτητα αναλογα με τον ανταγωνισμο που υπαρχει για καθεμια.

Δεν ειναι πανακεια οι εξετασεις αλλα αναγκαιο κακο.Απο τη στιγμη που ειμαστε πολλοι πρεπει να υπαρξει ενας ηθμος και ορισμενοι απο μας αναγκαστικα να κανουν διαφορετικη ειδικοτητα απο την 1η επιλογη και καποιοι να ανοιξουν ξανα τα σουβλατζιδικα που κλεισαν το 2007.

υ.γ για κατι που ανεφερε καποιος παραπανω, ειναι αδυνατο να υπαρχουν κριτηρια διαφορετικα για αποφοιτους εσωτερικου/εξωτερικου. απο τη στιγμη που εισαι Ε/Ε τα πτυχια ειναι ισοτιμα. εκτος αν καποια σχολη δεν αναγνωριζεται καθολου. και εμεις δηλαδη παμε γερμανια και Αγγλια και παρουσιαζουμε το πτυχιο μας ως ισοτιμο, ετσι λοιπον και τα πτυχια Ε/Ε ειναι ισοτιμα στην Ελλαδα.

Λυση θα ηταν η προσαρμογη των ελληνικων πανεπιστημιων στον ελληνικο τροπο εισαγωγης στην ειδικοτητα (ακομη ενας ρολος των εξετασεων) ωστε να εχουν μεγαλυτερο ποσοστο εισαγομενων στην ειδικοτητα και ετσι εκ των πραγματων και επι της ουσιας να προσδιδουν αξια στην εντος των συνορων φοιτηση. δηλαδη αν ο ελληνας αποφοιτος εχει εκπαιδευτει στο να περασει τις εξετασεις αυτοματα υπερεχει του ξενου.

απο κει και περα ειναι επιτακτικη αναγκη ο θεσμος του καθηγητου επι της διδασκαλιας. Ναι καθηγητης επι διδασκαλιας, γιατι συνανταμε συχνα το φαινομενο ο κλινικος καθηγητης να μην εχει καμια διαθεση, ή και ικανοτητα για να διδαξει και δεν αφιερωνει τον χρονο με τον τροπο που πρεπει για ερευνα ή οργανωση της διδασκαλιας. η διδασκαλια και η εκπαιδευση δεν ειναι "εχω και 2 ωρες μαθημα το μεσημερι", ή παω να δειξω στους φοιτητες και να δω ποια εχει ωραιοτερο ποδι για να την πω καμια κουβεντα παραπανω. χρειαζεται δομη και ανθρωποι που πληρωνονται γι αυτο. οχι ανθρωποι που πληρωνονται και για αυτο και τελικα το εχουν σαν δευτεροτριτη προτεραιοτητα. φιλια

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

επειδη πολυ συχνα υπαρχει αυτη διχονοια για τους γιατρους, το επιπεδο, το που σπουδασαν κλπ.

Η αποψη μου μετα και απο μια μικρη επαγγελαμτικη πειρα ειναι η εξης.

ειμαστε ολοι συναδελφοι ιατροι και σταματηστε να τσακωνεστε για ολα τα υπολοιπα, πρεπει να υπερισπιζομαστε τα δικαιωματα μας συνολικα και οχι να τρωγομαστε μεταξυ μας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Φιλε μου, νευρομαστερ, συμφωνω απολυτα με το τελευταιο σου ποστ.

Εισαι σκεφτομενο ατομο (κατα τη γνωμη μου) και γιαυτο εισαι υπερ των εξετασεων οπως και η (κυριως σιωπηλη) πλειοψηφια.

Διαφοροποιεισαι απλα στο οτι οι εξετασεις πρεπει να γινουν ενα χρονο μετα, στον πρωτο χρονο της ειδικοτητας δηλαδη.

Ισως ειναι καλυτερο να γινουν πριν την εισαγωγη θα ελεγα εγω, ωστε να υπαρχει νωριτερα ο προσανατολισμος προς την ειδικοτητα αναλογα με τον ανταγωνισμο που υπαρχει για καθεμια.

Δεν ειναι πανακεια οι εξετασεις αλλα αναγκαιο κακο.Απο τη στιγμη που ειμαστε πολλοι πρεπει να υπαρξει ενας ηθμος και ορισμενοι απο μας αναγκαστικα να κανουν διαφορετικη ειδικοτητα απο την 1η επιλογη και καποιοι να ανοιξουν ξανα τα σουβλατζιδικα που κλεισαν το 2007.

υ.γ για κατι που ανεφερε καποιος παραπανω, ειναι αδυνατο να υπαρχουν κριτηρια διαφορετικα για αποφοιτους εσωτερικου/εξωτερικου. απο τη στιγμη που εισαι Ε/Ε τα πτυχια ειναι ισοτιμα. εκτος αν καποια σχολη δεν αναγνωριζεται καθολου. και εμεις δηλαδη παμε γερμανια και Αγγλια και παρουσιαζουμε το πτυχιο μας ως ισοτιμο, ετσι λοιπον και τα πτυχια Ε/Ε ειναι ισοτιμα στην Ελλαδα.

Λυση θα ηταν η προσαρμογη των ελληνικων πανεπιστημιων στον ελληνικο τροπο εισαγωγης στην ειδικοτητα (ακομη ενας ρολος των εξετασεων) ωστε να εχουν μεγαλυτερο ποσοστο εισαγομενων στην ειδικοτητα και ετσι εκ των πραγματων και επι της ουσιας να προσδιδουν αξια στην εντος των συνορων φοιτηση. δηλαδη αν ο ελληνας αποφοιτος εχει εκπαιδευτει στο να περασει τις εξετασεις αυτοματα υπερεχει του ξενου.

απο κει και περα ειναι επιτακτικη αναγκη ο θεσμος του καθηγητου επι της διδασκαλιας. Ναι καθηγητης επι διδασκαλιας, γιατι συνανταμε συχνα το φαινομενο ο κλινικος καθηγητης να μην εχει καμια διαθεση, ή και ικανοτητα για να διδαξει και δεν αφιερωνει τον χρονο με τον τροπο που πρεπει για ερευνα ή οργανωση της διδασκαλιας. η διδασκαλια και η εκπαιδευση δεν ειναι "εχω και 2 ωρες μαθημα το μεσημερι", ή παω να δειξω στους φοιτητες και να δω ποια εχει ωραιοτερο ποδι για να την πω καμια κουβεντα παραπανω. χρειαζεται δομη και ανθρωποι που πληρωνονται γι αυτο. οχι ανθρωποι που πληρωνονται και για αυτο και τελικα το εχουν σαν δευτεροτριτη προτεραιοτητα. φιλια

Τώρα θα στο χαλάσω λίγο γιατί δεν έχεις λάβει υπόψιν σου τα εξής:

1. Υπάρχουν και άλλα σκεπτόμενα άτομα τα οποία είναι αντίθετα όμως με τις εξετάσεις. Η μεγάλη αναγνωσιμότητα του συγκεκριμένου θέματος δείχνει ότι υπάρχουν πολλοί οι οποίοι δεν πιστεύουν ότι θα λυθεί το πρόβλημα των αναμονών με τις εξετάσεις. Αν οι περισσότεροι συμφωνούσαν όπως νομίζεις δεν θα έμπαιναν στον κόπο να ξημεροβραδιάζονται στο forum διαβάζοντας τί λέει ο ένας και ο άλλος αλλά θα περίμεναν απλά την ημέρα που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για να το γλεντήσουν στα μπουζούκια. Όσοι λοιπόν σιωπούν μάλλον θέλουν να αποφύγουν τις επιθέσεις των βολεμένων εδώ μέσα.

2. Κανενός είδους εξετάσεις δεν διασφαλίζουν το μέλλον μας σε μια χώρα που επί 30 χρόνια οι κυβερνώντες μας δουλεύουν συστηματικά και εμείς πιστεύουμε ακόμη στην αξιοκρατία. Απόδειξη πως δεν λέω ό,τι μου κατέβει είναι η κοροΐδία των πανελληνίων εξετάσεων, βάση των οποίων πολλοί πιστέψαμε ότι θα διακριθούμε, θα καταφέρουμε να σπουδάσουμε εκεί που μας αξίζει και έπειτα θα έχουμε την αντίστοιχη σταδιοδρομία και επαγγελματική αποκατάσταση. Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και μετά τις εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας, κάποιοι θα επιτύχουν και θα νομίζουν ότι έλυσαν το πρόβλημα της ζωής τους για να διαπιστώσουν μετά το τέλος της ειδικότητας ότι δεν θα υπάρχει πλέον ΕΣΥ για να εργασθούν και ότι θα πρέπει να γίνουν δούλοι στα συμφέροντα του ιδιωτικού τομέα. Φυσικά οι αποτυχόντες θα ακολουθήσουν τον δρόμο του εξωτερικού και με την επιστροφή τους και την σχετική υπερπληθώρα σε όλες τις ειδικότητες ή δεν θα έχουν όλοι δουλειά ή θα πρέπει τα σαΐνια του υπουργείου να σκαρφιστούν νέες εξετάσεις για ειδικευμένους αυτή τη φορά! Όσο λοιπόν όλοι μας θα συνεχίζουμε να δίνουμε εξετάσεις εσαεί πιστεύοντας ότι κάποια στιγμή και πριν φτάσουμε 60 χρονών θα φανεί η αξία μας κάποιοι άλλοι θα τακτοποιούνται με τους τρόπους που όλοι γνωρίζουμε...να μην επαναλαμβάνομαι!

3. Δεν είναι αδύνατο να υπάρχουν διαφορετικά κριτήρια για όσους αποφοίτησαν εδώ και όσους αποφοίτησαν έξω, απλά ποτέ δεν υπήρξε η πολιτική βούληση για κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Δεν λέω ότι πρέπει να υπάρξουν τέτοια κριτήρια, αλλά σε ότι σφορά σε χώρες του εξωτερικού που δέχονται και Έλληνες στην ειδικότητα, θα ήθελα να μου πείτε τί θα γινόταν αν είχαν τον αριθμό ιατρών που υπάρχει στην Ελλάδα. Δεν φαντάζομαι η Σουηδία να έβαζε στην άκρη τους Σουηδούς αποφοίτους για να προσλάβει Έλληνες, αυτό γίνεται μόνο για να καλύψουν κενές τους θέσεις. Όταν πάψουν οι κενές θέσεις να υφίστανται τότε θα βρουν τρόπο να δώσουν πόδι στους φέρελπεις Έλληνες επιστήμονες.

4. Λέω όχι λοιπόν στις εξετάσεις γιατί τις δοκίμασα και δεν πέτυχαν!

Λέω όχι στις εξετάσεις γιατί δεν πιστεύω στις αγαθές προθέσεις του Λοβέρδου που κατά τα άλλα υπεραγαπά τους ιατρούς και πασχίζει για τον Έλληνα ασθενή.

Λέω όχι στις εξετάσεις γιατί δεν θέλω να γίνω δούλος του Άγγλου και του Σουηδού ζητώντας του δουλειά. Το έκαναν άλλα μέλη της οικογένειάς μου και μετρούσαν τις μέρες για τον επαναπατρισμό.

Και ναι λέω όχι στις εξετάσεις γιατί έκατσα 6 χρόνια στη λίστα περιμένοντας να διοριστώ, θυσιάζοντας πολλά χρόνια από την προσωπική μου ζωή και την σταδιοδρομία μου.

Και κάτι τελευταίο, εγώ δεν καταλαβαίνω από αναγκαία κακά όταν μας ζητούν να μας πη.....νε!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καλεσμενος σε τηλεοπτικη εκπομπη του ΑΛΤΕΡ ηταν σημερα το πρωι ο υπ.Υγειας κος Λοβερδος, παρακολουθησα ολη την συνεντευξη αλλα δεν ειπε κατι για τους ειδικευομενους ιατρους.

Απλα σε μια φαση ειπε οτι στην Ελλαδα εχουμε υπερδιπλασιους σε αριθμο ιατρους απο αυτους που θα επρεπε.

Μιλησε για το νομοσχεδιο για τις μεταμοσχευσεις, για τις μειωσεις δαπανων στα νοσοκομεια, για τα 5 ευρω εισοδο στα εξωτερικα ιατρεια, για τα 565 κρεβατια του εσυ που θα δοθουν προς μισθωση απο ασφαλιστικες εταιριες και για την μειωση των τιμων των φαρμακων.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Μετά το κράξιμο και τις παρεμβάσεις των πρυτάνεων, το υπουργείο παιδείας υποχώρησε και δεν θα καταργήσει το αυτοδιοίκητο των τμημάτων στα Πανεπιστήμια, δηλ η κάθε σχολή θα έχει τα τμήματά της και τον πρόεδρό της για να ρυθμίζει την λειτουργία της.

Όταν και όσοι δηλώνουν σοσιαλιστές όπως ο Πρύτανης του Αριστοτέλειου κ. Μυλόπουλος αντιτίθενται στα σχέδια της κυβέρνησης μπορεί να υπάρχει ακόμη ελπίδα...

Να δούμε τώρα που έρχεται η ώρα για τις αλλαγές στην έναρξη ειδικότητας τί θέση θα πάρουν οι πρόεδροι των ιατρικών σχολών.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ελα ας τελειωνει το παραμυθι.

μπηκατε απο το παραθυρο αλλα προσωπικα δεν με νοιαζει.. οποιος ειναι καλος τoν αποδεχομαι και με το παραπανω.

εξετασεις χρειαζονται για το φιλτραρισμα λογω του μεγαλου αριθμου

απο κει και περα χρειαζεται αυτογνωσια... γιατι το αγοραζονται πτυχια στην ελλαδα ή η α χωρα ειναι καλυτερη απο τη β κλπ ειναι οσα δε φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια.

κοψτε την ιστορια γιατι εχει κουρασει και μαζι τα κομπλεξ ανωτεροτητας κατωτεροτητας και η λογικη του κανω το ασπρο μαυρο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συμφωνώ με τον ma3laras ότι όσοι δεν πέρασαν με πανελλήνιες είναι η αιτία των εξετάσεων. Κανείς δεν πήγε στο εξωτερικό, σε όποια χώρα και αν πήγε, έχοντας περάσει σε πανελλήνιες. Ίσως ένα 0.01%. Τώρα αν κάποιοι λίγοι από αυτούς έχουν γίνει καλοί ιατροί ή αρκετοί απόφοιτοι ελληνικών ιατρικών σχολών δεν είναι καλοί είναι άλλο θέμα. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι από τους αποφοίτους των ελληνικών σχολών οι μισοί για να μην πω και παραπάνω έχουν έρθει με μεταγγραφές εξωτερικού.

Sorry παίδες αλλά δημιουργήσατε υπερκορεσμό ακούγοντας τον μπαμπά που ήθελε ντε και καλά να σας κάνει γιατρούς. Οι περισσότεροι μπήκαν ήδη στις ειδικότητες οπότε οι γκαντέμηδες είναι όσοι έπονται. Αυτό είναι η αλήθεια και αν θέλετε συμφωνείτε αν δεν θέλετε όχι, δεν έχει καμία διαφορά για τις επερχόμενες εξελίξεις. Το σίγουρο είναι ότι αν υπήρχαν μόνο οι απόφοιτοι των ελληνικών σχολών ή εν πάσει περιπτώσει όσοι σπούδασαν έξω (και κυρίως στα Βαλκάνια) δεν ήταν υπερδιπλάσιοι όσων σπούδασαν εδώ, οι γιατροί στη χώρα όχι μόνο δεν θα περίσσευαν αλλά δεν θα έφταναν. Όχι βέβαια ότι έκαναν κάτι παράνομο. Έτσι είχαν τα πράγματα τότε και έκαναν μια επιλογή. Απλά το κράτος αναγκάστηκε να αναγνωρίσει στις 1/1/07 και όλο τον συρφετό. Θα έπρεπε όλοι να το περιμένουμε ότι κάποια στιγμή θα είμαστε πολλοί, όπως πολλοί είναι και πολλοί άλλοι πτυχιούχοι στη χώρα και γιαυτό μένουν και άνεργοι. Και σε μένα δεν αρέσει η προοπτική να πρέπει να εξεταστώ όταν βλέπω ειδικευόμενους ή ακόμη και ειδικούς οι οποίοι δεν έπρεπε ποτέ να βρίσκονται στη θέση που είναι και να μην τους αξιολογεί κανείς αλλά έτσι είναι τα πράγματα.

Τώρα όσον αφορά τις αλλαγές σε μια πολιτισμένη χώρα θα υπήρχε μια ομαλή μετάβαση παρά την υπερπληθώρα, για χάρη όλων εκείνων που έχασαν τόσα χρόνια όντας λίγο πολύ υποχρεωμένοι να το κάνουν (εφόσον δεν ήθελαν ή δεν μπορούσαν να φύγουν στο εξωτερικό). Διότι μπορεί πολλοί να ήθελαν εξετάσεις μόλις πήραν το πτυχίο για να μπουν πιο γρήγορα στην ειδικότητα, όμως καλώς ή κακώς δεν υπήρχαν τότε εξετάσεις και έτσι μπήκαν στη λίστα. Εφόσον λοιπόν έχασαν τόσα χρόνια είναι άδικο ξαφνικά να μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι με όλους. Εδώ καταργούνται τελείως άχρηστοι και ρουσφετολογικοί φορείς και πάλι κοιτάνε πως δεν θα διώξουν κανένα άχρηστο κομματόσκυλο. Εμείς γιατί πρέπει να είμαστε τόσο πολύ για τα σκουπίδια?

Εν κατακλείδι αυτά που πρέπει κατά την άποψή μου να γίνουν είναι: Μέριμνα για όσους μπήκαν στην αναμονή με το σύστημα της λίστας, διασφάλιση αξιοκρατικών εξετάσεων, αξιολόγηση των πάντων και όχι μόνο των εν αναμονή για ειδικότητα ιατρών. Αν βέβαια γίνουν αυτά τα τρία γράψτε με...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

21/08/2011

Αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του ΠΙΣ(ΠΙΣ)

ΑΠΟΦΑΣΗ

ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου που πραγματοποιήθηκε την 20η Αυγούστου 2011, ασχολήθηκε λεπτομερώς με τις προτάσεις των πολιτικών ηγεσιών των υπουργείων Υγείας και Εργασίας για την απασχόληση και την αποζημίωση των γιατρών στο πλαίσιο του ΕΟΠΥΥ και αποφάσισε τα ακόλουθα:

Α. Απορρίπτει στο σύνολό του το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΕΟΠΠΥ, ως απαράδεκτο και επικίνδυνο για την περίθαλψη των πολιτών, την αξιοπρέπεια του Έλληνα Ιατρού και του Ιατρικού έργου.

Β. Καλεί τα συναρμόδια υπουργεία να μην προχωρήσουν στην υλοποίηση του απαράδεκτου σχεδίου τους για τον ΕΟΠΥΥ και να επανεξετάσουν συνολικά το σχεδιασμό τους βάσει των προτάσεων της ιατρικής κοινότητας.

Γ. Καλεί το σύνολο των γιατρών της χώρας να αντιδράσουν συνολικά και μαχητικά στις διαγραφόμενες εις βάρος τους και εις βάρος της υγείας του λαού, εξελίξεις, οι οποίες υπαγορεύονται από μία απάνθρωπη και ανεδαφική πολιτική για την υγεία στο όνομα της οικονομικής κρίσης.

Εξουσιοδοτεί το Διοικητικό Συμβούλιο να καταρτίσει με εμπειρογνώμονες, πλήρη τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση για Γενική Συλλογική Σύμβαση Ιατρικής Απασχόλησης και Αμοιβών με τον ΕΟΠΠΥ για την Π.Φ.Υ. του ελληνικού λαού, σύμφωνα με τις προτάσεις της ιατρικής κοινότητας και να λάβει όλες τις απαιτούμενες αποφάσεις σε άμεση συνεργασία με τους Προέδρους των Ιατρικών Συλλόγων.

Η Γενική Συνέλευση ΟΛΩΝ των Προέδρων και των Εκπροσώπων των Ιατρικών Συλλόγων της Επικρατείας, αποφάσισε την έναρξη κινητοποιήσεων ΟΛΩΝ των Ιατρικών Κλάδων , με την πραγματοποίηση 48ωρης προειδοποιητικής Πανελλήνιας Πανιατρικής Απεργίας για τις 8 και 9 Σεπτεμβρίου 2011, με αφορμή την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Οι Ιατρικοί Σύλλογοι της χώρας καλούνται να ενημερώσουν και να προετοιμάσουν αγωνιστικά τα μέλη τους, ώστε κανείς γιατρός να μην υπογράψει την απεχθή και υποτιμητική σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ και να αναστείλουν την έκδοση των τυχόν αιτούμενων πιστοποιητικών για διάστημα 3 – 6 μηνών.

Τέλος, η Γενική Συνέλευση ψηφίζει :

1. Την ενεργοποίηση προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για την αντισυνταγματικότητα του Νόμου που παραδίδει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας σε εξωϊατρικές επιχειρήσεις, διότι προσβάλλει το συνταγματικό δικαίωμα της προστασίας της υγείας (Σύνταγμα της Ελλάδος, Άρθρο 5, παρ. 5 και 21)

2. Την υποβολή αγωγών σε Προέδρους – Διοικητές Ασφαλιστικών Οργανισμών, για τη μη εμπρόθεσμη εξόφληση των οφειλών τους στους γιατρούς, με την συνδρομή των Ιατρικών Συλλόγων και του Π.Ι.Σ.

3. Την υποβολή μηνύσεων κατά παντός υπευθύνου που διαπομπεύει δημοσίως τον Ιατρικό Κλάδο, χωρίς τελεσίδικες αποφάσεις της Δικαιοσύνης.

4. Την έκφραση άμεσης στήριξης προς τους Νοσοκομειακούς Ιατρούς και τις πρόσφατες αποφάσεις που έλαβε το Γενικό Συμβούλιο και η Εκτελεστική Γραμματεία της ΟΕΝΓΕ.

Προς υλοποίηση ΟΛΩΝ των ανωτέρω, η Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου κηρύσσει τον ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ 2011 ως μήνα κινητοποιήσεων όλων των Ιατρικών Κλάδων.

 

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εν κατακλείδι αυτά που πρέπει κατά την άποψή μου να γίνουν είναι: Μέριμνα για όσους μπήκαν στην αναμονή με το σύστημα της λίστας, διασφάλιση αξιοκρατικών εξετάσεων, αξιολόγηση των πάντων και όχι μόνο των εν αναμονή για ειδικότητα ιατρών. Αν βέβαια γίνουν αυτά τα τρία γράψτε με...

Συμφωνώ Apolink. Εννοείται ότι δεν θα γίνουν αυτά τα τρία, γι'αυτό φωνάζουμε τόσο καιρό!

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Συνέντευξη Λοβέρδου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΥΚΑ κ.ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΞΟ ΣΤΑΘΜΟ FLASH ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΚΩΣΤΗ ΠΑΡΡΑ

""

Κ. ΠΑΡΡΑΣ: Επειδή είναι πολύ επίκαιρο το θέμα της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου της συναδέλφισσας Υπουργού Παιδείας για τα ΑΕΙ, επειδή όπως πολλοί σπεύδουν να πουν, είναι ίσως μοναδική ευκαιρία για ένα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά έναν ευαίσθητο τομέα όπως ο τομέας της υγείας, να έχουμε συναίνεση ανάμεσα στις δυο μεγάλες παρατάξεις, εάν υπάρξουν κάποιες αλλαγές που την τελευταία ώρα κάποιοι υποστηρίζουν ότι μπορεί να υπάρξουν.

Εν πάση περιπτώσει, θέλω το σχόλιό σας, αλλά θέλω να κερδίσω και μια είδηση γιατί σας άκουσα πριν από μικρό χρονικό διάστημα να λέτε ότι έχετε μια ιδέα για τον τρόπο που θα πηγαίνουν οι γιατροί μας, που θα μπαίνουν στην ειδικότητα.

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Χαίρομαι που το έχετε ακούσει αυτό.

Κ. ΠΑΡΡΑΣ: Και ταιριάζει νομίζω με το θέμα αυτό των ημερών.

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ναι, γιατί είναι θέμα που αφορά τη μετά την Ιατρική Σχολή πορεία, των αποφοίτων πια της Ιατρικής και όχι των φοιτητών. Κατ' αρχάς βάζετε δυο θέματα:

Να πω πρώτα απ’ όλα, χωρίς περιστροφές, την υποστήριξή μου στην Υπουργό Παιδείας για τη μεγάλη θεσμική αλλαγή που επιχειρεί, τη βεβαιότητά μου ότι μ’ αυτή την παρέμβαση επιτυγχάνεται μια διαρθρωτική αλλαγή που δίνει λύσεις σε προβλήματα τριών δεκαετιών. Τα πράγματα στο Πανεπιστήμιο ήθελαν αλλαγή, δε σημαίνει όμως αυτό, ότι αρκεί να συμφωνούμε στα λόγια, πρέπει να περνάμε και στην πράξη.

Αισθάνομαι ότι η κα Διαμαντοπούλου μέχρι στιγμής τη συζήτηση την πήγε σε βάθος και έκανε αλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι σεβάστηκε το διάλογο, δεν έκανε έναν προσχηματικό διάλογο και εμπιστεύομαι τις διαρθρωτικές αλλαγές που η κα Διαμαντοπούλου επιχειρεί. Δε θέλω να μπω στη θέση της για να κατευθύνω τον κοινοβουλευτικό διάλογο τις επόμενες ώρες. Η αρμόδια Υπουργός ξέρει πώς θα το κάνει. Εγώ επιβεβαιώνω και στα αυτιά των ακροατών αυτό θέλω να είναι σαφές, ότι επιχειρεί η Άννα Διαμαντοπούλου μια πολύ μεγάλη διαρθρωτική αλλαγή την οποία είχε ανάγκη, πραγματική ανάγκη το ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Τώρα τι σκεφτόμαστε εμείς να κάνουμε για το θέμα των αποφοίτων της Ιατρικής: Οι απόφοιτοι της Ιατρικής για να γίνουν γιατροί, μπαίνουν σε κάποιες πολύχρονες διαδικασίες αναμονής για την ένταξή τους σε ειδικότητα. Στην Ψυχιατρική, ενημερώθηκα από την πρώτη μέρα που ήρθα στο Υπουργείο, η αναμονή φτάνει τα 10 και τα 11 χρόνια.

Κ. ΠΑΡΡΑΣ: Κι όχι μόνο στην Ψυχιατρική.

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Ο μέσος όρος αναμονής είναι 5 χρόνια. Πέντε χρόνια ένας γιατρός καινούργιος απόφοιτος, με όνειρα, με φιλοδοξίες, με επιθυμίες να μπει στη ζωή και να μπει δυναμικά, κάθεται και περιμένει. Αυτό το θλιβερό γεγονός πρέπει να λυθεί. Πρέπει να πάψει να υπάρχει κατ' αρχάς η αναμονή αυτή και πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα μιας γρήγορης και ορθολογικής ένταξης στις ειδικότητες.

Πήρα τη σχετική γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας από τον Απρίλιο. Είπα ότι αυτό τίθεται σε διαβούλευση, δηλαδή η γνώμη του ΚΕΣΥ. Συζήτησα δυο φορές το θέμα με τους Προέδρους των Ιατρικών Σχολών της πατρίδας μας. Είχα στην αρχή τη σκέψη να ξεκινήσουμε την επίλυση του θέματος τώρα. Δεν προλάβαινα όμως με τα θέματα των συνενώσεων των νοσοκομείων, με τα θέματα της συγκράτησης των δαπανών, τα θέματα του ΟΚΑΝΑ που συζητούσαμε πριν, των μεταμοσχεύσεων. Δεν προλάβαινα να το βγάλω εις πέρα τώρα, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αυτό..

Κ. ΠΑΡΡΑΣ: Είχατε πει και κάτι άλλο, ότι δε θέλετε να αιφνιδιάσετε τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητος και να λείπουν σε μπάνια όταν θα το ανακοινώνατε.

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Υπάρχει μια μειοψηφία η οποία καταγγέλλει αυτού του είδους τις σκέψεις, και η οποία δε θέλω να έχει το επιχείρημα ότι εγώ πήγα να τους το περάσω αυτό ενώ δεν είναι παρόντες και παρούσες οι αντίθετοι.

Θέλω, λοιπόν, τον Οκτώβριο να ξεκινήσω πια και επίσημα το διάλογο για την κατάρτιση του σχετικού σχεδίου νόμου. Έχω ζητήσει από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας να μου πει πώς θα μπορούσε να προχωρήσει. Μια άλλη ιδέα είναι να ενταχθούν οι ειδικότητες μέσα στις σπουδές των ιατρικών τμημάτων, δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να βγει, αλλά πάντως ζήτησα να μου πουν αν υπάρχουν χώρες που το ακολουθούν αυτό και πώς το έχουν κάνει.

Κ. ΠΑΡΡΑΣ: Φαντάζομαι όχι χωρίς να αυξάνονται τα έτη πάντως;

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Με την αύξηση των ετών.

Κ. ΠΑΡΡΑΣ: Ναι.

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Περιμένω τη γνώμη του ΚΕΣΥ επ’ αυτού. Μέχρι στιγμής έχω μόνο τη γνώμη του που μιλά για τη σύνδεση με τις επιστημονικές ενώσεις των μειζόνων ειδικοτήτων, 38 είναι αυτές και την πορεία μετά προς μια διαδικασία εξετάσεων. Αυτή τη γνώμη μου έχει πει το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας. Εγώ θα κάνω επίσημη έναρξη του διαλόγου με την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους στο τέλος Σεπτεμβρίου. Μέχρι το Νοέμβριο θα το έχουμε κλείσει κι αυτό το θέμα για να βρεθεί επιτέλους μια λύση σε ένα πρόβλημα τριτοκοσμικό που κάποιοι κερδοσκοπούν διατηρώντας τα πράγματα όπως είναι σήμερα.

""

Συνεπώς, εκτός από το "λιβάνισμα" στην Αννούλα, βγάλαμε και είδηση!

Από Νοέμβριο ξανά στα βιβλία! Με τις υγείες μας!

Υ.Γ. Το γεγονός ότι τα μόνα θέματα που κινούνται με καθημερινό ρυθμό, είναι οι αγοραπωλησίες βιβλίων και η ειδικότητα στο εξωτερικό, κάτι θέλει να μας πει...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.