Jump to content

Προσχέδιο Νόμου Υπουργείου Υγείας για τις ιατρικές ειδικότητες


Recommended Posts

Γιατί άμα μπεις στη ιατρική ( για την Ελλάδα τοθλάχιστον που ξέρω) είναι σίγουρο ότι θα πάρεις πτυχίο?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

  • Απαντήσεις 2,3k
  • Created
  • Last Reply

αν με την εισήγηση του ΚΕΣΥ προβλέπεται ειδικότητα για όλους (αναξαρτήτως προτιμήσεως).

Και αυτό είναι λάθος επειδή? Ναι, το σύστημα μπορέι να εκπαιδεύσει έναν αριθμό γιατρών. Όταν π.χ. για 400 θέσεις υπάρχουν 400000 υποψήφιοι τότε δεν θα εκπαιδευτόυν όλοι.

Γιατί το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να εγγυηθεί ότι όποιος έχει πτυχίο ιατρικής θα πρέπει να ειδικευθεί κάπου?

Σε ποια χώρα γίνεται αυτό? Περιμένω όνομα χώρας.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γιατί άμα μπεις στη ιατρική ( για την Ελλάδα τοθλάχιστον που ξέρω) είναι σίγουρο ότι θα πάρεις πτυχίο?

Ε, δεν σου λένε ότι ο αριθμός των πτυχίων είναι μικρότερος από τον αριθμό των εισαχθέντων οπότε κατανάγκη πτυχίο θα πάρει ένα μόνο τμήμα τους. Από εκεί και πέρα ο καθένας κάνει τα κουμάντα του.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καμία απάντηση, μόνο αρλούμπες ότι είναι συνταγματικό δικαίωμά σου να κάνεις ότι ειδικότητα γουστάρεις.

Συνταγματικό δικαίωμά σου είναι να θέλεις να κάνεις ότι ειδικότητα γουστάρεις.

Αυτό δε σημαίνει ότι το κράτος οφείλει π.χ από αύριο να εκπαιδεύει μόνο γαστρεντερολόγους.

Οπότε επιχειρήματα μηδέν.

Αρλούμπες σωστά... άντε θα το πω άλλη μια φορά.

Το κράτος δεν έχει δικαίωμα να μου πει τι ειδικότητα θα κάνω είναι προσωπική μου επιλογή. Κατανόησε ότι αυτό δεν έχει σχέση με τις θέσεις ειδικότητας που δίνει η Ελλάδα. Αν θέλω να γίνω οφθαλμίατρος και η Ελλάδα δε δίνει οφθαλμιατρική αλλά γ. ιατρική απλούστατα θα αλλάξω χώρα ΟΧΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ._ Τόσο παράλογο είναι αυτό ;

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καμία απάντηση, μόνο αρλούμπες ότι είναι συνταγματικό δικαίωμά σου να κάνεις ότι ειδικότητα γουστάρεις.

Συνταγματικό δικαίωμά σου είναι να θέλεις να κάνεις ότι ειδικότητα γουστάρεις.

Αυτό δε σημαίνει ότι το κράτος οφείλει π.χ από αύριο να εκπαιδεύει μόνο γαστρεντερολόγους.

Οπότε επιχειρήματα μηδέν.

Αρλούμπες σωστά... άντε θα το πω άλλη μια φορά.

Το κράτος δεν έχει δικαίωμα να μου πει τι ειδικότητα θα κάνω είναι προσωπική μου επιλογή. Κατανόησε ότι αυτό δεν έχει σχέση με τις θέσεις ειδικότητας που δίνει η Ελλάδα. Αν θέλω να γίνω οφθαλμίατρος και η Ελλάδα δε δίνει οφθαλμιατρική αλλά γ. ιατρική απλούστατα θα αλλάξω χώρα ΟΧΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ._ Τόσο παράλογο είναι αυτό ;

Thats exactly what I ve written above and you have kindly quoted it.

So you agree that we need a filter since not everybody can specialise in the field he/she wishes.

What filter do you propose?

And please spare our logic about further increasing the residents numbers. Unless live in a different world. In my world, particular in the surgical departments residents to beds at least 1: 2 if not less. So there is no space for more people.

So..... Filter?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Καμία απάντηση, μόνο αρλούμπες ότι είναι συνταγματικό δικαίωμά σου να κάνεις ότι ειδικότητα γουστάρεις.

Συνταγματικό δικαίωμά σου είναι να θέλεις να κάνεις ότι ειδικότητα γουστάρεις.

Αυτό δε σημαίνει ότι το κράτος οφείλει π.χ από αύριο να εκπαιδεύει μόνο γαστρεντερολόγους.

Οπότε επιχειρήματα μηδέν.

Αρλούμπες σωστά... άντε θα το πω άλλη μια φορά.

Το κράτος δεν έχει δικαίωμα να μου πει τι ειδικότητα θα κάνω είναι προσωπική μου επιλογή. Κατανόησε ότι αυτό δεν έχει σχέση με τις θέσεις ειδικότητας που δίνει η Ελλάδα. Αν θέλω να γίνω οφθαλμίατρος και η Ελλάδα δε δίνει οφθαλμιατρική αλλά γ. ιατρική απλούστατα θα αλλάξω χώρα ΟΧΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ._ Τόσο παράλογο είναι αυτό ;

Thats exactly what I ve written above and you have kindly quoted it.

So you agree that we need a filter since not everybody can specialise in the field he/she wishes.

What filter do you propose.

And please spare are logic about further increasing the residents numbers. Unless live in a different world. In my world, particular in the surgical departments residents to beds at least 1: 2 if not less. So there is no space for more people.

So..... Filter?

Ρε Αντρέα έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω πως το σύστημα έχει πρόβλημα και πως δεν είμαι κατά των εξετάσεων. Είμαι κατά με τον τρόπο που πάνε να το πλασάρουν και τον τρόπο εφαρμογής του. Έχω αναπτύξει τις ιδέες μου δεν έχει νόημα να το ξανακάνω.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και πώς θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων σε μία χώρα που βασιλεύει η διαφθορά?

Και ποιός θα το εξασφαλίσει αυτό?Οι κατεστραμμένοι,βαριεστημένοι,μεσήλικες,αδιάβαστοι βοδυλαινίστες που μείναμε πίσω?(sorry δεν άντεξα να κρατηθώ τόση ώρα ) :P

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Okcake. Agree.

Personal opinion.

What we need to fight for is for the exams to be clear / fair.

Με μισή καρδιά λέω ναι.

Είναι τρελό που πάμε να φτιάξουμε ένα σύστημα με τον α η β τρόπο και πριν ακόμα φτιαχτεί να μιλάμε για την αξιοπιστία του. Το έχω πει και σε προηγούμενα post πως είναι βαθύτερο το πρόβλημα.

Και σταματάω εδώ γιατί μετά θα αναπτύξω πολιτικές πεποιθήσεις .

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Λοιπόν, ας προσπαθήσουμε πέρα από εμπάθειες να δούμε πιο ώριμα κάποια πράγματα

1) Δεν ειδικεύονται όλοι στο αντικείμενο που επιθυμούν..έχω πολλούς γνωστούς που κάνουν ειδικότητες όπως πνευμονολογία, παθολογία, γενική ιατρική, δηλ ειδικότητες με ενιαία τοποθέτηση, για να μη τραβάνε το ζόρι της υπομονής (και πίστεψέ με andreas, για να ακριβολογούμε δεν την καταβρίσκουν κιόλας). Η αναμονή ήδη είναι εμπόδιο και καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή της ειδικότητας

Αν υποθέταμε όμως το ανάποδο, πως σχεδόν όλοι κάνουν την ειδικότητα που γουστάρουν τότε

2) Ποιό είναι το κακό να επιλέγεις την ειδικότητα που θέλεις? παρεπιπτόντως, σχεδόν κανείς από τους γνωστούς μου που πήγαν εξωτερικό δεν κάνει εντελώς διαφορετική ειδικότητα από αυτήν που ήθελε. Γενικοί ιατροί γίνονται οι Άγγλοι επειδή είναι ξεκούραστη και καλά αμειβόμενη στην Αγγλία.

Ας απαντήσουμε και στον αντίλογο, ότι δηλ. είναι κακό να επιλέγει ο κάθε απόφοιτος την ειδικότητα που θέλει, γιατί "απλά" μπορεί να μην κάνει για αυτή την ειδικότητα (ή και καμία ειδικότητα),

3) Πώς θα πρέπει να κριθεί αυτό? οι φανατικοί των εξετάσεων λένε με εξετάσεις εδώ και τώρα. Γίνεται, όμως, μόνο οι εξετάσεις να κρίνουν αν είμαι ικανός για καρδιολόγος ή πνευμονιολόγος ή για πλαστικός χειρουργός? Δεν θα πρέπει να κριθούν οι ικανότητες να παίρνω ιστορικό, οι πρακτικές μου ικανότητες στην καθημέρα κλινική πράξη, σε επείγοντα, στις απαιτήσεις της ειδικότητάς μου, η κρίση μου σε άλλα θέματα, συμμετοχή σε courses κτλ? αν δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν όλα αυτά γιατί δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι ως κράτος να πραγματοποιούμε αξιοκρατικά συνεντεύξεις και τέτοιου τύπου αξιολογήσεις, τότε οι εξετάσεις αποτελούν όχι απλά ημίμετρο, αλλά εντελώς ελλιπή μέθοδο αξιολόγησης

Ακόμα και να υποθέταμε ότι οι εξετάσεις μπορούν να κρίνουν αποτελεσματικά από μόνες τους αν κάποιος είναι κατάλληλος για κάποια ειδικότητα ή όχι, που ακόμα και ο ποιό φανατικός υπέρ των εξετάσεων πιστεύω ότι συμφωνεί με τα παραπάνω που έγραψα, τότε:

4) Πώς θα γινόταν αυτό? προφανώς με τη σαθρή λογική όποιος έχει την καλύτερη γνώση και κρίση στα γενικά θέματα παθολογίας, χειρουργικής, καρδιολογίας κ.λ.π. μπορεί να είναι εξίσου καλός παθολόγος και εξίσου καλός πλαστικό ιατρός. Έστω π.χ. ότι εγώ είμαι πολύ καλά διαβασμένος και πιάνω 100% στις εξετάσεις. Μπορώ να δηλώσω και να περάσω όπου θέλω. Μπορώ να γίνω παθολόγος ή νευροχειρουργός. Μέχρι τώρα όλα καλά για εμένα...για την κοινωνία, όμως, για το καλό της οποίας γίνονται οι εξετάσεις?

Όχι, γιατί

α)υπάρχουν κάποιες ειδικότητες που είναι σαφώς πιο περιζήτητες από κάποιες άλλες. Πχ όλοι όσοι προτιμούν παθολογικό κλάδο σαν πρώτη (ή από τις πρώτες) επιλογή θα βάλουν καρδιολογία και τελευταία επιλογή τη γενική ιατρική. Αυτό δεν θα έχει ως αποτέλεσμα οι αριστούχοι των εξετάσεων να γίνουν καρδιολόγοι και οι τελευταίοι επιτυχώντες γενικοί ιατροί? αφού λοιπόν οι εξετάσεις είναι πανάκεια, με τη παραπάνω συμπεριφορά δεν θα φτάσουμε στο: καλοί καρδιολόγοι και μέτριοι γενικοί ιατροί (ας υποθέσουμε ότι οι "κακοί" δεν περνούν καν τις εξετάσεις).

β) Αυτοί που είναι διαβασμένοι και καλοί ιατροί θα ξαναδίνουν και δεν θα δεχτούν να πάνε σε ειδικότητα που δε θέλουν. Το ίδιο και όσοι αυτοθεωρούνται καλοί ή για α-β λόγους δεν θέλουν να πάνε σε κάποια ειδικότητα.

γ) για να καταλήξει κάποιος σε ειδικότητα που δεν θέλει θα περάσουν αρκετές εξεταστικές (άρα και πάλι μεγάλοι σε ηλικία ιατροί και μετά απο αναμονή θα μπαίνουν στην ειδικότητα αυτή)

δ) όσοι καταλήξουν σε ειδικότητες που δεν θέλουν, εφόσον και το οικονομικό όφελος δεν είναι το αντίστοιχο, θα κάνουν την ειδικότητά τους με σαφώς λιγότερη διάθεση και η προσφορά στην κοινωνία θα είναι σαφώς μικρότερη

Επομένως, οι εξετάσεις δεν είναι τόσο ωφέλιμες όσο μας λένε...μήπως, όμως, είναι και επικίνδυνες?

ΝΑΙ

1) Γιατί, όταν μπαίνεις σε μια ιατρική σχολή, για να πάρεις αυτό το πτυχίο που όλοι μιλούν για την υποτίμησή του, πρέπει να περάσεις με επιτυχία κάποια μαθήματα...ναι τα μαθήματα αυτά είναι ίδια με αυτά που θα δίνεις για τις εξετάσεις...

2) Γιατί είναι τέτοια η οικονομικοκοινωνική κατάσταση της χώρας που είναι εξόφθαλμο για ποιό λόγο μπαίνουν οι εξετάσεις και ότι θα συνοδευτούν από εξαθλίωση και δυσμενείς για όλους μας αλλαγές

3) Γιατί δεν πρόκειται για εξετάσεις αλλά για διαγωνισμό που αποσκοπεί στο να δημιουργήσει τεχνητή εξάλειψη των λιστών και να συμβαδίσει με μείωση των θέσεων

4) Γιατί υπάρχει μοχλός πίεσης που οδηγεί σε βιαστικές και μη εφικτές λύσεις..

γιατί, ακόμα και να δεχτούμε ότι η γνώση δεν πρέπει να ξεχνιέται στα χρόνια της αναμονής (που βιολογικά δεν είναι δυνατό), πολλοί που ξεκινούν ή θα ξεκινήσουν άμεσα το πρώτο κομμάτι της ειδικότητας, πολλοί εκ των οποίων κάνουν και μετπατυχιακά/εργασίες, θα φτάσουν να είναι σε χειρότερη μοίρα από αυτούς με λιγότερη εμπειρία...

5) ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΜΗΝΩΝ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΑ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΙΜΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΜΟΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΟΣ ΙΑΤΡΟΥ..ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ..ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ...ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ/ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ..ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ...Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ..ΤΑ COURSES..

6) ΤΟ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΣΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΙΑΤΡΟΣ, ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΙΑΤΡΟΥΣ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ...ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΕΥΝΟΕΙ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ...ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ :antegeia:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Και πώς θα εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων σε μία χώρα που βασιλεύει η διαφθορά?

Και ποιός θα το εξασφαλίσει αυτό?Οι κατεστραμμένοι,βαριεστημένοι,μεσήλικες,αδιάβαστοι βοδυλαινίστες που μείναμε πίσω?(sorry δεν άντεξα να κρατηθώ τόση ώρα ) :P

ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΚΟΜΜΕΝΟ ΚΑΙ ΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥΣ.Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΑΜΟΓΙΩΝ ΑΝΟΙΞΕ ΤΟΥΣ ΑΣΚΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ ΠΛΕΟΝ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Απάντησέ μου σε παρακαλώ σε μια απλή ερώτηση: Τι σημαίνει η λέξη ΠΤΥΧΙΟ;;;

Θα σου πω, αν και θα σε στεναχωρήσω, τι ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ πτυχίο.

Πτυχίο λοιπόν ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ:

1. Ότι ο απόφοιτος δικαιούται να κάνει όποια ειδικότητα γουστάρει. Ναι, κάποιοι δε θα γίνουν ποτέ αλλεργιολόγοι και ίσως πάνε σε μία λιγότερο ανταγωνιστική ειδικότητα ή γίνουν γενικοί γιατροί (κάτι σύνηθες για τον υπόλοιπο πλανήτη)

2. Ότι ο απόφοιτος μπορεί να ξύνεται, να μη διαβάζει, να μην κάνει τίποτα για 5, 6, 7 κτλπ χρόνια και μετά ΤΣΟΥΠ να εμφανίζεται για ειδικότητα.

3. Ότι ο απόφοιτος δε θα ξαναδώσει ποτέ εξετάσεις.

Και για να μη σου λέω μόνο αρνητικά.....

Πτυχίο ΣΗΜΑΙΝΕΙ:

1. Οτι ο απόφοιτος θα κάνει ότι μπορεί (courses, exams, papers, teaching etc) ώστε να κάνει τον εαυτό του πιο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ για να βρει την ειδικότητα που θέλει.

ΤΕΡΜΑ στην τεμπελια και στα ινστιτούτα αδυνατίσματος επί 5ετιες!

Όπως ξαναγραψα, ο βαριεστημένος ειδικευόμενος που περίμενε καρτερικά αδιάβαστος 6 χρόνια, θα γίνει και βαριεστημένος - και μάλλον επικίνδυνος - ειδικός.

Τόπο σε πιο νέους, ορεξάτους, διαβασμένους και πρόθυμους λοιπόν.

Νομίζω οι περισσότεροι εδώ μέσα έχουν πρόβλημα με το προσχέδιο-έκτρωμα και τον ύπουλο τρόπο που πιθανόν θα το περάσουν και όχι με την αλλαγή του συστήματος της λίστας. Το θέμα είναι να υπάρχει ουσιαστική μεταβατική περίοδος, που δεν γ@μ@ει τελείως τις ζωές όσων είναι στις λίστες και φυσικά η αδιαβλητότητα ενός νέου συστήματος. Μπροστά στην τωρινή πρόταση-αίσχος, το προσχέδιο του 2004 φαίνεται τέλειο...!

Όσο για αυτά που γράφεις παραπάνω συνάδελφε Αντρέα, θεωρητικά δεν είναι λάθος, αλλά είσαι αφοριστικός. Στην πραγματικότητα είναι λίγοι αυτοί που "περιμένουν καρτερικά αδιάβαστοι για 6 χρόνια". Εγώ π.χ. λόγω της αναμονής που είχα, είμαι στο εξωτερικό και κάνω έρευνα σχετική με την ειδικότητα που με ενδιαφέρει. Το ίδιο και όλοι οι φίλοι μου που έμειναν πίσω, κάνουν αγροτικά/μεταπτυχιακά/διδακτορικά, ο καθένας τελοσπάντων έχει τραβήξει το δρόμο του επιστημονικά. Όσοι πέρασαν από βοδυλαιν κτλ, το έκαναν μόνο για βιοποριστικούς λόγους παράλληλα πχ με το μεταπτυχιακό.

Θα ήθελα ειλικρινά να μου πεις πώς ακριβώς θα γίνει πιο ανταγωνιστικός ένας γιατρός που έχει πάρει πτυχίο πριν 4 χρόνια και κάνει διδακτορικό σχετικό π.χ. με ενδοκρινολογία, αν τον αναγκάσεις να τα παρατήσει όλα για να δώσει εξετάσεις σε βιοχημεία/ανατομια κτλ και να καταλήξει πιθανόν σε τελείως άσχετη ειδικότητα. Εγώ αυτό δεν το θεωρώ επιστημονική εξέλιξη!! Επίσης συμφωνώ με τον anypomonos πιο πάνω, πρέπει να συνυπολογίζεται η επαγγελματικη πορεία ενός γιατρού μαζί με τις όποιες εξετάσεις θεσπιστούν στο μέλλον.

Δυστυχώς το σύστημα που υπάρχει μέχρι και σήμερα έπαιξε ρόλο στις αποφάσεις του καθενός και είναι τραγικό να αλλάξει σε μία νύχτα, μόνο και μόνο για να μειωθούν άμεσα οι θέσεις (γιατί αυτό είναι που τους καίει στο υπουργείο). Επίσης το να βγαίνουν πχ περισσότεροι γενικοί γιατροί γιατί "αυτούς χρειάζεται το σύστημα" έχει νόημα μόνο αν βελτιωθεί ουσιαστικά και η εκπαίδευση τους στην ειδικότητα. Ακόμα χειρότερα, αν κάνουν γενικούς γιατρούς όλους όσους δεν περάσουν τις εξετάσεις, απλά θα παράγουν μαζικά "τροχονόμους". Είναι γεγονός πως η Ελλάδα έχει πολλούς γιατρούς σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ, αλλά έχει και την πιο ιδιόμορφη γεωγραφία. Σε άλλες χώρες υπάρχουν κέντρα για PCI σε απόσταση μισάωρου μεταξύ τους.. τι σχέση έχει αυτό με την ελληνική πραγματικότητα? Απλά πρέπει να δοθούν κίνητρα στους νέους ειδικούς να πάνε στην περιφέρεια.

Θα αναφέρω απλά κάτι που μου είπε ένας Μαλτέζος συνάδελφος προχτές και μου φάνηκε ενδιαφέρον: στην Μάλτα για να κάνουν ειδικότητα πρέπει να περάσουν τα βρετανικά MRCP (επειδή είναι πολύ μικρή χώρα δε διοργανώνουν δικές τους εξετάσεις). Θα μπορούσε να γίνει κάτι αντίστοιχο θεωρητικά? Να θεσπίσουν εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων σε παθολογία/ χειρουργική για τις παθολογικές και χειρουργικές αντίστοιχα, ως προϋπόθεση για να διοριστεί κάποιος στην ειδικότητα?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θα αναφέρω απλά κάτι που μου είπε ένας Μαλτέζος συνάδελφος προχτές και μου φάνηκε ενδιαφέρον: στην Μάλτα για να κάνουν ειδικότητα πρέπει να περάσουν τα βρετανικά MRCP (επειδή είναι πολύ μικρή χώρα δε διοργανώνουν δικές τους εξετάσεις). Θα μπορούσε να γίνει κάτι αντίστοιχο θεωρητικά? Να θεσπίσουν εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων σε παθολογία/ χειρουργική για τις παθολογικές και χειρουργικές αντίστοιχα, ως προϋπόθεση για να διοριστεί κάποιος στην ειδικότητα?

Γρήγορα γιατί πάω δουλεία.

Ηδη φαντάζομαι τα πλακατ της ΚΝΕ και των ΕΑΑΚ στο δρόμο. "Εξω οι ξένοι από τις εξετάσεις"

Ξένες δυνάμεις, συμφέροντα κτλπ.

Επιγραμματικά:

1. Για το MRCS (χειρουργικό) εξετάζεσαι σε όλη τη γνώση, από κυτταρολογία μέχρι θεραπεία και προσπελάσεις και στις 9 χειρουργικές ειδικότητες. Δεν είναι τραγικά δύσκολο, αλλά θέλει διάβασμα και στα προφορικά κόβουν.

2. Τα MRCP (παθολογικές) είναι ΤΡΕΛΟ ΑΓΓΟΥΡΙ ειδικά τα προφορικά. Αν ποτέ έμπαινε ως προαπαιτούμενο πολύς κόσμος δε θα ξεκινούσε οντως ποτέ ειδικότητα.

Σωστή γενικά πρόταση, αλλά τι συζητάμε.

Εδώ ο από πάνω σου δεν έχει αντιληφθεί ακόμα την παράνοια του να πρέπει να εκπαιδεύσει το κράτος τον καθένα στην ειδικότητα που γουστάρει ανεξαρτήτως των αναγκών και των δυνατοτήτων.

Και όσο για τις άλλες χώρες, συγγνώμη που βγάζω τον ανύπομονο από το μαγικό κόσμο που ζει, αλλά ναι πολύς κόσμος καταλήγει σε άλλες ειδικότητες λόγω αδυναμίας να βρει θέση στην ειδικότητα που ήθελε.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Παιδιά ξεκολλήστε λίγο.

Αν αύριο πούνε ότι οι εξετάσεις στην ειδικότητα θα αφορούν το γνωστικό αντικείμενο που θέλει ο καθένας να ακολουθήσει, θα υπάρξει πλήρης μεταστροφή του κλίματος. Θα μιλάνε για αδικία οι νέοι πτυχιούχοι οι οποίοι δεν μπορούν να συναγωνιστούν κάποιον που έχει κάνει γενικό μέρος και διατριβή πχ στην παιδιατρική. Σήμερα συμβαίνει το αντίθετο, δεν δεχόμαστε οι υπόλοιποι που έχουμε προχωρήσει, αυτά τα χρόνια της αναμονής, να εξεταστούμε σε προκλινικά μαθήματα.

Επίσης οι υπέρμαχοι των εξετάσεων υπερασπίζονται την θέση τους με εντελώς λάθος τρόπο. Αξιολογώντας τους εν αναμονή συναδέλφους ως τεμπέληδες και αδιάβαστους, θα βρεθούν προ εκπλήξεων στις εξετάσεις. Εγώ προσωπικά αν έρθει η ώρα να δώσω εξετάσεις και δεν έχω φύγει στο εξωτερικό (όπου σαφώς θα βρω εύκολα θέση λόγω προυπηρεσίας και μεταπτυχιακού και αγροτικού) πιστεύω ότι θα διαβάσω τρελά και θα τα καταφέρω. Δεν δέχομαι όμως το πισωγύρισμα στα ήδη διαβασμένα, ο σωστός επιστήμονας προχωράει μπροστά.

Τέλος να συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες στο ότι, αν στην Ελλάδα θέλουμε καλούς γιατρούς τότε στις εξετάσεις θα πρέπει να συμμετέχει το σύνολο των ειδικεύομενων και ειδικών των νοσοκομείων. Όσοι δεν έχετε μπει σε νοσοκομείο δεν ξέρετε τί σαπίλα υπάρχει μέσα. Το βλέπετε λογικό να περνάμε εμείς από 40 κόσκινα και τους βολεμένους να μην τους αγγίζει κανείς? Μην είστε κορόιδα!

Να κλείσω λέγοντας ότι καθόλου δεν το διασκέδασα 6 χρόνια στην αναμονή και αυτός είναι ο μόνος λόγος που μπορώ να δείξω κατανόηση στους νέους συναδέλφους. Δεν μπορώ να δεχτώ όμως τον πόλεμο και την απαξίωση από μέρους σας, ντροπή συνάδελφοι!

Όταν έρθει η σειρά σας να διαμαρτυρηθείτε για τα σκατά που θα βρείτε μπροστά σας στα νοσοκομεία, για τις ατέλειωτες και απλήρωτες ώρες εφημεριών, για τους καθηγητές οι οποίοι θα σας συμπεριφέρονται σαν σκουπίδια, εμείς θα είμαστε εδώ για να σας κράξουμε τεμπέληδες και αδιάβαστους

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Είναι λυπηρό να μην μπορεί να γίνει μια συζήτηση που να οδηγεί κάπου (σύνηθες φαινόμενο μια και μάλλον ούτε αυτό δεν μάθαμε σωστά).

Τόσες μέρες γίνεται μια συζήτηση για ένα κείμενο που δεν έχει καμία νομική ισχύ και που αποτελεί μια σειρά σκέψεων-προτάσεων που διατύπωσαν κάποιοι “εθελοντές” (κατά βάση) ενός (ακόμα) θεσμικού συμβουλευτικού οργάνου (ΚΕΣΥ) του υπουργού υγείας, το οποίο δεν έχει καν την υποδομή για να στηρίξει τις όποιες προτάσεις του (βλ. συνέντευξη αντιπροέδρου ΚΕΣΥ εδώ).

Είναι απαράδεκτο το ότι (και κακώς) φέρει τον τίτλο “Προσχέδιο νόμου” αντί “Εισήγηση προτάσεων του ΚΕΣΥ για την αντιμετώπιση του Χ προβλήματος (όχι ότι δεν υπάρχουν διάφορες σκέψεις αλλά άλλο "προσχέδιο νόμου" που κατατίθεται από βουλευτές και συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της βουλής και άλλο "εισήγηση" συμβουλευτικού οργάνου).

Υποτίθεται δε, ότι σκοπεύει να δώσει λύσεις σε ένα από τα πιο καυτά προβλήματα των υπηρεσιών υγείας αλλά δεν έχει καμία τεκμηρίωση.

Και ρυθμίσεις χωρίς τεκμηρίωση είναι απλώς μπαλώματα που θα δημιουργήσουν νέα μπαλώματα (εξάλλου, η Δ. Καϊτελίδου, στο άρθρο για τους επαγγελματίες υγείας στην Ελλάδα –[που έβαλε ο/η skelos στο #1463 - δεν ξέρω πόσοι το διάβασαν]- αναφέρει ρητά ότι δεν υπάρχουν πολλά από τα στοιχεία που χρειάζονται για να γίνει σωστή επεξεργασία και προτάσεις).

Για να φτάσει λοιπόν κανείς, να προτείνει ουσιαστικές λύσεις θα πρέπει να έχουν προηγηθεί πάρα πολλά πράγματα (από απογραφή των γιατρών και φοιτητών, απογραφή των θέσεων κλπ. μέχρι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιατρικών συλλόγων, επαγγελματικών σωματείων, επιστημονικών ενώσεων κλπ. – δεν έχει νόημα να παρατεθούν εδώ περισσότερα).

Είναι προφανές ότι θα χρειαστεί πάρα πολύς χρόνος για να γίνουν όλα αυτά και πάρα πολλά χρόνια για να μπουν τα πράγματα σε κάποια τάξη.

Εν τω μεταξύ όμως, το πρόβλημα με τις ειδικότητες είναι υπαρκτό και οξύ και χρειάζεται άμεσες ενέργειες (τόσο για τους υποψήφιους για ειδικότητα όσο και για τους “υποψήφιους” εκπαιδευτές αλλά και τις κλινικές που θα εκπαιδεύουν).

Ίσως όχι άμεσες εξετάσεις (αυτό δεν είναι εφικτό πριν 2-3 χρόνια – εκτός και αν πρόκειται για παρωδία) αλλά θεωρώ απίθανο να μην μπουν κάποια “φίλτρα” ή κίνητρα επιλογής ειδικότητας. Θεωρώ δε, μάλλον βέβαιη τη μείωση των θέσεων για ειδικότητα – τουλάχιστον για κάποιες ειδικότητες (που σημαίνει αύξηση της αναμονής).

Και το πρόβλημα είναι οξύ, όχι μόνο για να κάνεις ειδικότητα αλλά και για μετά.

Όσοι δεν τα αναγνωρίζουν ή δεν τα δέχονται αυτά τα προβλήματα (π.χ. το μετά), ζούν σε άλλο κόσμο.

Παρόλα δε, τα όσα λέγονται για τον ιδιωτικό τομέα (περί μεγέθυνσης κ.ά.), η οικονομική κρίση (που είναι απίθανο να τελειώσει σύντομα - για να μην πω 10 χρόνια τουλάχιστον) στρέφει τον κόσμο στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας και προκαλεί νέα στρέβλωση. Ήδη υπάρχει πτώση της κίνησης σε πολλά ιδιωτικά ιατρεία και νοσηλευτήρια.

Επομένως, ακόμα και αν δεν μπει κάποιο φίλτρο (και υποθέσουμε ότι αίρεται και η σημερινή κατάσταση "bottle-neck" στην επιλογή ειδικότητας) είναι άγνωστο το πώς θα καταφέρουν όλοι να δουλέψουν και να ζήσουν αξιοπρεπώς. Η επιλογή λοιπόν, της ειδικότητας, θέλει πολύ μεγάλη προσοχή.

*******

Μερικές αποσπασματικές σκέψεις

Α) Το θέμα για το αν θα μπουν εξετάσεις, αν πρέπει να μπουν, αν είναι δίκαιο να μπουν, το πώς θα είναι και τι θα περιλαμβάνουν, πόσο αδιάβλητες θα είναι, ποιοι θα είναι οι εξεταστές κλπ. είναι περίπλοκο. Για να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά χρειάζονται λεπτομέρειες διότι οι άγνωστες παράμετροι είναι πολλές. Χωρίς προετοιμασία ενός σχεδίου που θα εξηγεί τα πάντα και που θα έχει τεθεί σε δημόσιο διάλογο, είναι απαράδεκτο να γίνουν εξετάσεις.

Β) Κάποια από τα παραπάνω σχόλια αναφέρονται στο πώς θα έπρεπε να είναι η ειδίκευση, τι πρέπει να αντιπροσωπεύει το πτυχίο, το ότι δεν μπορεί το ιατρικό επάγγελμα να είναι κλειστό κ.ά.

Όσον αφορά στα της εκπαίδευσης και στο τι αντιπροσωπεύει το πτυχίο ιατρικής, αυτά έχουν δρομολογηθεί και έχουν γίνει αποδεκτά (ως ένα βαθμό) από τις δραστηριότητες της UEMS. Δεν ξέρω αν μετά από 10 χρόνια θα εξακολουθούμε να είμαστε στην ΕΕ (ή αν υπάρχει ακόμα ΕΕ) αλλά η σύγκλιση στην εκπαίδευση και τις ιατρικές ειδικότητες έχει πάρει συγκεκριμένη κατεύθυνση και η Ελλάδα δεν μπορεί να μην την ακολουθήσει (μπορεί να μένουν πολλά να γίνουν ακόμα αλλά μάλλον δεν υπάρχουν επιλογές απόκλισης για όσους θέλουν να “ξανά-ανακαλύψουν τον τροχό”).

Από την άλλη, η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού (π.χ. αριθμός γιατρών) είναι καθαρά θέμα της κάθε χώρας.

Αυτό ορίζεται από το (πρώην) άρθρο 152 της Συνθήκης και όποιος δεν το πιστεύει μπορεί να ρίξει μια ματιά -για παράδειγμα- στο κείμενο της Γερμανικής κυβέρνησης εδώ .

Πρόκειται για τη διαβούλευση σχετικά με την ανάπτυξη του υγειονομικού δυναμικού στην ΕΕ ( http://ec.europa.eu/health/ph_systems/docs/workforce_gp_en.pdf που αναφέρει και η Δ. Καϊτελίδου στο παραπάνω άρθρο).

Από το έγγραφο αυτό είναι προφανές ότι οι Γερμανοί προτάσσουν την ανεξαρτησία του κάθε συστήματος υγείας (που δίνει το άρθρο 152) στις προτάσεις της ΕΕ για θέσπιση κοινών κανόνων ανάπτυξης του υγειονομικού προσωπικού στην ΕΕ. Και άλλες χώρες ή οργανισμοί, επαγγελματικές ενώσεις κλπ. εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους (βλ. περισσότερα εδώ ).

Με βάση αυτό το άρθρο, κάθε χώρα έχει τη δυνατότητα να κάνει το ιατρικό επάγγελμα όσο κλειστό ή όσο ανοιχτό θέλει (άρα, να επιβάλει ή όχι όποιους περιορισμούς θέλει – άλλο το τί κάνει ή τί θα κάνει).

Γ) Ασχέτως αν θα μπορούσαν να γίνουν σωστά οι εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας σήμερα στην Ελλάδα, η άρνηση στις εξετάσεις (για όποιους χψ λόγους) διατυπώθηκε εκτενώς παραπάνω από πολλούς. Το πρόβλημα της κακής ποιότητας εκπαίδευσης όμως, δεν θίχθηκε και ιδιαίτερα. Δηλαδή, ειδικότητα να κάνουμε και ας μη δούμε ούτε περιστατικό (που λέει ο λόγος);

Επίσης, πώς μπορεί να γίνει το σύστημα καλύτερο μελλοντικά, χωρίς κάποιου είδους συνεχή αξιολόγηση - την οποία ομως κανείς δεν θέλει (ούτε οι νυν αλλά ούτε και οι μελλοντικοί);

Επιπλέον, αν δεχθούμε ότι οι υποψήφιοι αξιολογητές δεν έχουν αξιολογηθεί ή δεν έχουν επαρκή προσόντα για να αξιολογούν, τότε πώς γίνεται να τους δεχόμαστε ως εκπαιδευτές;

Με άλλα λόγια, πώς γίνεται τους ίδιους ανθρώπους να μπορούμε να τους δεχθούμε ως εκπαιδευτές σήμερα αλλά όχι ως αξιολογητές αύριο; Γρίφος.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Έχετε πολύ πλάκα..Πραγματικά...

Όλοι εσείς του εξωτερικού έχετε βαλθεί να μας πείσετε να σας ακολουθήσουμε στο εξωτερικό , διαφορετικά θα παραμείνουμε στουρνάρια.

Και ποιος μας λέει πως εσείς είστε έξυπνοι.? Ποιος μας λέει πως τα βγάζετε πέρα? Ποιος μας λέει πως οι διευθυντές και λοιποί σας εχουν εκτίμηση? Ποιος μας λέει πως θα γίνετε καλοι γιατροί? Επειδή κάνετε ειδικότητα έξω σημαίνει πως είστε Σουπερ-ουάου, κι εμείς εδώ είμαστε υα καθυστερημένα?

Πραγματικά πόσο γελοία επιχειρήματα έχετε..Ειδικά για τον @andreas ο οποίος λιβανίζει κάθε 3 και λίγο πως έπρεπε να φύγουμε έξω για να γίνουμε καλοί ιατροί..

Κατά τα άλλα, όσοι σπουδάζουν έξω είναι κακοι ιατροι, όσοι μέσα αστέρια..

Αλλά όσοι κάνουν ειδικότητα έξω είναι αστέρια, και όσοι μέσα κακοί.

Έυγε, αριστοτέλεια λογική ...

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Θα αναφέρω απλά κάτι που μου είπε ένας Μαλτέζος συνάδελφος προχτές και μου φάνηκε ενδιαφέρον: στην Μάλτα για να κάνουν ειδικότητα πρέπει να περάσουν τα βρετανικά MRCP (επειδή είναι πολύ μικρή χώρα δε διοργανώνουν δικές τους εξετάσεις). Θα μπορούσε να γίνει κάτι αντίστοιχο θεωρητικά? Να θεσπίσουν εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων σε παθολογία/ χειρουργική για τις παθολογικές και χειρουργικές αντίστοιχα, ως προϋπόθεση για να διοριστεί κάποιος στην ειδικότητα?

Γρήγορα γιατί πάω δουλεία.

Ηδη φαντάζομαι τα πλακατ της ΚΝΕ και των ΕΑΑΚ στο δρόμο. "Εξω οι ξένοι από τις εξετάσεις"

Ξένες δυνάμεις, συμφέροντα κτλπ.

Επιγραμματικά:

1. Για το MRCS (χειρουργικό) εξετάζεσαι σε όλη τη γνώση, από κυτταρολογία μέχρι θεραπεία και προσπελάσεις και στις 9 χειρουργικές ειδικότητες. Δεν είναι τραγικά δύσκολο, αλλά θέλει διάβασμα και στα προφορικά κόβουν.

2. Τα MRCP (παθολογικές) είναι ΤΡΕΛΟ ΑΓΓΟΥΡΙ ειδικά τα προφορικά. Αν ποτέ έμπαινε ως προαπαιτούμενο πολύς κόσμος δε θα ξεκινούσε οντως ποτέ ειδικότητα.

Σωστή γενικά πρόταση, αλλά τι συζητάμε. (σωστά λες ότι ζω σε μαγικό κόσμο, αφού τόσο καιρό νόμιζα ότι το MRCP είναι εξέταση αφού μπεις στο γενικό κομμάτι της ειδικότητας και όχι εξετάσεις καθορισμού του τι ειδικότητα θα κάνει ο καθένας, όπως θες να γίνεται. ΠΠ, για να λες τρελό αγγούρι το MRCP, φαντάσου πως θα βρίσκεις το USMLE

Εδώ ο από πάνω σου δεν έχει αντιληφθεί ακόμα την παράνοια του να πρέπει να εκπαιδεύσει το κράτος τον καθένα στην ειδικότητα που γουστάρει ανεξαρτήτως των αναγκών και των δυνατοτήτων. υπεύθυνος για την ειδικότητα που επιλέγει είναι ο κάθε γιατρός ξεχωριστά, ενώ υπεύθυνο για τον αριθμό των ιατρών ανά ειδικότητα που έχει ανάγκη το κράτος είναι το ίδιο το κράτος. Εγώ δεν είπα να μην ανοίξουν θέσεις σε ειδικότητες που υπάρχει ανάγκη, ούτε να προσλαμβάνουν περισσότερους γιατρούς τα δημόσια νοσοκομεία σε κορεσμένες ειδικότητες για να μην μένουν άνεργοι. Νόμος ελεύθερης αγοράς. Γιατί χτυπιέσαι συνεχώς με αυτό το θέμα?

Και όσο για τις άλλες χώρες, συγγνώμη που βγάζω τον ανύπομονο από το μαγικό κόσμο που ζει, αλλά ναι πολύς κόσμος καταλήγει σε άλλες ειδικότητες λόγω αδυναμίας να βρει θέση στην ειδικότητα που ήθελε.

Πολύς κόσμος καταλήγει σε άλλες ειδικότητες και στην Ελλάδα, εγώ δεν μίλησα για τους γηγενείς του εξωτερικού, αλλά για τους Έλληνες μετανάστες του εξωτερικού που πολλοί κάνουν την ειδικότητα που θέλουν στο εξωτερικό, ιδίως σε χώρες όπως Γερμανία, Ελβετία, Σκανδιναβικές
Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

ATERPOS

-->Για να φτάσει λοιπόν κανείς, να προτείνει ουσιαστικές λύσεις θα πρέπει να έχουν προηγηθεί πάρα πολλά πράγματα (από απογραφή των γιατρών και φοιτητών, απογραφή των θέσεων κλπ. μέχρι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιατρικών συλλόγων, επαγγελματικών σωματείων, επιστημονικών ενώσεων κλπ. – δεν έχει νόημα να παρατεθούν εδώ περισσότερα).

Είναι προφανές ότι θα χρειαστεί πάρα πολύς χρόνος για να γίνουν όλα αυτά και πάρα πολλά χρόνια για να μπουν τα πράγματα σε κάποια τάξη.

-->Εν τω μεταξύ όμως, το πρόβλημα με τις ειδικότητες είναι υπαρκτό και οξύ και χρειάζεται άμεσες ενέργειες (τόσο για τους υποψήφιους για ειδικότητα όσο και για τους “υποψήφιους” εκπαιδευτές αλλά και τις κλινικές που θα εκπαιδεύουν).

Ίσως όχι άμεσες εξετάσεις (αυτό δεν είναι εφικτό πριν 2-3 χρόνια – εκτός και αν πρόκειται για παρωδία) αλλά θεωρώ απίθανο να μην μπουν κάποια “φίλτρα” ή κίνητρα επιλογής ειδικότητας. Θεωρώ δε, μάλλον βέβαιη τη μείωση των θέσεων για ειδικότητα – τουλάχιστον για κάποιες ειδικότητες (που σημαίνει αύξηση της αναμονής).

-->Το θέμα για το αν θα μπουν εξετάσεις, αν πρέπει να μπουν, αν είναι δίκαιο να μπουν, το πώς θα είναι και τι θα περιλαμβάνουν, πόσο αδιάβλητες θα είναι, ποιοι θα είναι οι εξεταστές κλπ. είναι περίπλοκο. Για να απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά χρειάζονται λεπτομέρειες διότι οι άγνωστες παράμετροι είναι πολλές.Χωρίς προετοιμασία ενός σχεδίου που θα εξηγεί τα πάντα και που θα έχει τεθεί σε δημόσιο διάλογο, είναι απαράδεκτο να γίνουν εξετάσεις.

-->Ασχέτως αν θα μπορούσαν να γίνουν σωστά οι εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας σήμερα στην Ελλάδα, η άρνηση στις εξετάσεις διατυπώθηκε εκτενώς παραπάνω από πολλούς. Το πρόβλημα της κακής ποιότητας εκπαίδευσης όμως, δεν θίχθηκε και ιδιαίτερα. Δηλαδή, ειδικότητα να κάνουμε και ας μη δούμε ούτε περιστατικό (που λέει ο λόγος);

Επίσης, πώς μπορεί να γίνει το σύστημα καλύτερο μελλοντικά, χωρίς κάποιου είδους συνεχή αξιολόγηση - την οποία ομως κανείς δεν θέλει (ούτε οι νυν αλλά ούτε και οι μελλοντικοί);

Επιπλέον, αν δεχθούμε ότι οι υποψήφιοι αξιολογητές δεν έχουν αξιολογηθεί ή δεν έχουν επαρκή προσόντα για να αξιολογούν, τότε πώς γίνεται να τους δεχόμαστε ως εκπαιδευτές;

Με άλλα λόγια, πώς γίνεται τους ίδιους ανθρώπους να μπορούμε να τους δεχθούμε ως εκπαιδευτές σήμερα αλλά όχι ως αξιολογητές αύριο; Γρίφος.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΟΛΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ,ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΤΡΙΣΑΘΛΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ,ΝΑ ΣΕ ΔΟΥΝ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ, Ή ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΝ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΙΑΤΡΟΙ.ΕΔΩ ΛΕΣ(ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ) ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ,ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ,ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ,ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ ΟΛΑ ΑΥΤΑ(ΠΟΥ ΗΔΗ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 10 ΜΗΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ), ΑΛΛΑ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΟΝ ΜΑΙΟ-ΙΟΥΝΙΟ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΚΑ ΘΑ ΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ.ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟ,ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΦΡΟΥΡΟΥΣ ΔΙΕΘΥΝΤΑΔΕΣ ΤΟΥ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΙΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΜΑΣ.

ΕΠΕΙΔΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ,ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕΤΟΙ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΑΡΩΔΙΑ-ΒΟΛΕΜΑΤΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΤΟΜΩΝ.ΟΤΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΟΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΣΕΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΑΠ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΕΦ'ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ, ΤΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ... :anavwfwties:

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Το ότι είναι καλό να μπουν εξετάσεις για την ειδικότητα είναι προφανώς σωστό.

Το ότι καποιος που περιμένει 800 χρονια δουλευοντας ως πιτσαδόρος ή στα καμίνια, μέχρι να ανοίξει θεση δεν πρέπει να αδικηθεί,δηλαδή να μη δωσει εξετάσεις,είναι ΑΠΛΑ :splats::splats::splats:

Το οτι εδω και τοσα χρονια δεν ειχε δημιουργηθει ενα κινημα νεων γιατρων που να ζητα

1)ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΕς ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και για εναρξη ειδικοτητας και για αποκτηση τιτλου ειδικευμενου και για επανελεγχο των γνωσεων καθε 4-5 χρονια(υπαρχουν γυναικολογοι που αποτρεπουν τον εμβολιασμο για HPV γαμωτη μου!!!!)

2)σωστη εκπαιδευση κατα την ειδικοτητα[οχι αγκιστροχειρουργους!!!]

δείχνει τι σόι κινημα ειναι κι αυτο.

Το οτι καποιοι που γραφουν εδω μεσα υπερ των εξετασεων πιστευουν οτι το συγκεκριμενο νομοσχεδιο ειναι ειναι η λυση για την εκπαιδευση του ελληνα γιατρου και επισης θα εμποδισει ασχετα λαμογιοειδη να μπουν στα νοσοκομεια ως ειδικευομενΟΙ,ειδικευμενοι και καθηγηταδες,ειναι τοσο αστειο που τa stand up shows του chris rock μοιάζουν βαρετα.

Πιο απιστευτη ατακα απο αυτη που ενας εγραψε πριν μερικα ποστ[οσοι θελετε εξετασεις ειστε κοροιδα ενω μπορουμε να περιμενουμε και να τη βολεψουμε...κ.λπ.] ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!

Το οτι αυτος υπαρχει περιπτωση να ειναι στα επειγοντα αν παθω εμφραγμα ειναι απλως τρομακτικο.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

(υπαρχουν γυναικολογοι που αποτρεπουν τον εμβολιασμο για HPV γαμωτη μου!!!!)

πάλι καλά που υπάρχουν κι αυτοί,btw...

Το ότι σε πειράζει που δεν ζητάνε εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας είναι :splaaaats:

Υπάρχουν τόσα πράγματα που θα έπρεπε να ζητά από παλιά ένα κίνημα νέων (και πιο παλιών) γιατρών όπως απαγκίστρωση από τις φαρμακευτικές εταιρίες, καταπολέμηση του φακελακίου...σ'αυτά συμφωνώ ότι είναι μεγάλο λάθος που δεν έχουν γίνει...

Τι σχέση έχουν οι εξετάσεις για έναρξη ειδικότητας?

Γιατί μάλλον έχουμε τρελλαθεί τελείως αν νομίζουμε πως αυτές είναι αναγκαίες για πιστοποίηση της καταλληλότητας των νεαρών ειδικευόμενων!

Η επιτροπή σοφων, που απαρτίζεται κι από 5 καθηγητές Ιατρικής του ΕΚΠΑ, δεν της πέρασε από το μυαλό να βελτιώσει την εκπαίδευση? 3Χ :splaaaats:

Στη Σουηδία έχουν εξετάσεις? 5Χ :splaaaats:

Το ότι μπαίνει ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ στη ΥΓΕΙΑ, το ότι το υπουργείο Υγείας ΠΡΟΒΟΚΑΡΕΙ όσα νοσοκομεία δηλώνουν την έλλειψη υλικών, ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ το κίνημα νέων ιατρών, και αν τους "κατηγορούσες" γι αυτό, θα συμφωνούσα (βεβαια θα μου φαινόταν και γελοίο από τη στιγμή που ούτε εσύ παλεύεις γι αυτά)

Όχι ν ακουώ αηδίες πως θα πρεπε από χρόνια να παλεύουν, και τώρα, για εεξτάσεις για έναρξη ειδικότητας

Ελεος

Τέλος να πω πως το σκεπτικό "τόσα χρόνια τπτ και τώρα θυμήθηκαν" μόνο ενάντια στους αγώνες είναι...Κάποια στιγμή μπάινει ένα τέλος στην αδράνεια, κι αυτό είναι μονάχα ΚΑΛΟ, εφόσον η δράση δν έχει χαρακτήρα συντεχνιακό

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

1500 απαντησεις

και ολα αυτα για μια προταση νομου που ο Λοβερδος ειπε οτι δεν τον απασχολει αμεσα. που να τον απασχολησει κιολας...........

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

1505 μηνύματα σε 10 ημέρες...καλά πάμε :D

Λοιπόν το "προσχέδιο" δε θα περάσει. Αντιθέτως θα δημιουργηθεί Επιμελητήριο Υγείας στο οποίο θα υπαχθούν όλα τα επαγγέλματα υγείας. Το Επιμελητήριο Υγείας θα θέτει τα προαπαιτούμενα για την άσκηση των επαγγελμάτων υγείας. Το Επιμελητήριο Υγείας θα θέσει τις προϋποθέσεις αναγνώρισης των δικαιωμάτων των φοιτητών ιατρικής εξωτερικού. Η άδεια άσκησης θα δίνεται κατόπιν εξετάσεων.

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Γεια σου ρε Θεοδωρίδη.....(επίτρεψε μου τον ενικό)....Πάντως έχεις στυλ....Μετά από 1505 ποστς αβυσσαλέας αντιπαράθεσης έρχεσαι εσύ με 3 αράδες και τα ακυρώνεις όλα.....ΟΛΑ όμως.....

ΣΣΣΣΣΣΣΣ' ωραίος.....

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Εμπιστευομαι τις πληροφοριες σου αλλα εχεις μηπως περισσοτερα στοιχεια? Πώς και η αλλαγη πλευσης?

Link to comment
Μοιράσου σε άλλους δικτυακούς τόπους

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Δημιουργία νέας...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.